Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Računalno razmišljanje budućih učitelja razredne nastave (CROSBI ID 717640)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tomljenović, Krešo Računalno razmišljanje budućih učitelja razredne nastave // The Role and Scope of ICT in Preschool and Primary Education and Teacher Education / Mario Dumančić, Maja Homen Pavlin (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 43-53

Podaci o odgovornosti

Tomljenović, Krešo

hrvatski

Računalno razmišljanje budućih učitelja razredne nastave

Računalno razmišljanje je postalo široko prihvaćen pojam za univerzalno primjenjive koncepte, stavove i vještine svojstvene za STEM područja znanosti, kao i područje informacijskih znanosti. Smatra se neophodnim za uspješno funkcioniranje u tehnologijom-prožetom društvu 21. stoljeća. Neophodna je integracija računalnog razmišljanja u nastavni proces, pri čemu je značajna uloga učitelja. U Republici Hrvatskoj se novim kurikulumom nastave informatike „Škola za život“ računalno razmišljanje apostrofira kao jedan od četiri temeljna elementa. Naglasak ovog rada je na učiteljima primarnog obrazovanja – sadašnjim i budućim, i osnaživanju njihova računalnog razmišljanja (uz druge aspekte koje potiču STEM način razmišljanja) kroz cjelokupnu nastavu, ne ciljajući samo putem matematike ili programiranja. Ideja je osposobiti učenike i studente nesklone STEM područjima da usvoje bitne koncepte i vještine karakteristične upravo za STEM, no preduvjet je da učitelj nema problema s tim konceptima i vještinama. U radu se analizira anketa studenata prve i druge godine Učiteljskog fakulteta u Zagrebu o sklonostima STEM područjima znanosti. Od 144 studenta svega 24 % studenata na maturi je položilo višu razinu matematike (A razina), a svega 8 % anketiranih izrazilo je „izrazitu“ sklonost STEM područjima (83 % je izrazilo „osrednju“ a 9 % „nimalo“). Istodobno, hrvatski učenici na PISA testiranjima pokazuju ispodprosječne rezultate u svim kategorijama u četiri posljednja ciklusa testiranja u kojima je Republika Hrvatska sudjelovala. Kvalitetno obrazovanje postavlja pred učitelje zahtjev da suvereno primjenjuju strategije i sadržaje koje će kod učenika razviti kreativnost i motiviranost za široki spektar predmeta. Može se očekivati da će pomanjkanje interesa za STEM područje budući učitelji prenijeti na nove generacije učenika, što će rezultirati lošim uspjehom na objektivnim testiranjima. Nadalje, u radu se daje osvrt na primjere dobre prakse u razvoju računalnog razmišljanja učitelja razredne nastave i njihovih učenika. Na kraju se daju prijedlozi za integraciju koncepata računalnog razmišljanja u nastavu studenata – budućih učitelja na učiteljskim fakultetima kroz zaseban kolegij kao i postojeće kolegije

računalno razmišljanje ; STEM ; učitelji razredne nastave

nije evidentirano

engleski

Computational Thinking of Future Junior Primary School Teachers

nije evidentirano

computational thinking ; junior elementary school teachers ; STEM

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-53.

2019.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-8115-69-1

Podaci o matičnoj publikaciji

The Role and Scope of ICT in Preschool and Primary Education and Teacher Education

Mario Dumančić, Maja Homen Pavlin

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice