Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave glazbene kulture (CROSBI ID 717456)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave glazbene kulture // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV: Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 107-108

Podaci o odgovornosti

Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka

hrvatski

Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave glazbene kulture

Kultura je naslijeđe koje se ogleda u obrascima mišljenja, ponašanja i djelovanja osoba, a koja pripadnici društva ostavljaju budućim naraštajima. Svoj život i opstojnost kultura zahvaljuje procesu enkulturacije koji se manifestira usvajanjem pravila, normi, vrijednosti i običaja određenoga društva, a kojim pojedinac kulturu upoznaje, usvaja, prihvaća, poštuje i postaje dio nje, a nakon toga prenosi novim naraštajima. Sveprisutni suvremeni trend globalizacije polako, ali sigurno preuzima dominantnost u društvima i djeluje kao proces koji usporava, a ponegdje i potpuno briše i uništava širenje lokalnih kultura, tradicijskih pojava i njihovo prenošenje iz baštinske ukorijenjenosti. Mnogi istraživači prepoznaju važnost obitelji i škole kao prvotnih sustava unutar kojih se djeca i mladi upoznaju s enkulturacijskim sadržajima i na taj ih način upoznaju i usvajaju kao vlastitu tradicijsku baštinu, razvijajući je i prema njoj osnažujući svoju empatiju. Ovim se radom dokazuje kako je moguće i malim promjenama u nastavi i promišljanjem o budućnosti tradicijske baštine napraviti velike korake. Istraživanjem provedenim u svrhu ovoga rada ispitani su enkulturacijski stavovi djece mlađe školske dobi. U nastavu Glazbene kulture implementirani su sadržaji zavičajne narodne glazbe, a zatim je anketiranjem istraženo mišljenje učenika 1., 2. i 3. razreda te su dobiveni rezultati o provedenom eksperimentu. Rezultati istraživanja pokazuju kako se učenicima svidjela nastava Glazbene kulture čiji su sadržaji bili obilježeni elementima hrvatske tradicijske baštine zavičajnih regija Republike Hrvatske. Učenici su na ovu vrstu sadržaja u nastavi pozitivno reagirali i aktivno u njoj sudjelovali. Istraživanjem je potvrđena znanstvena utemeljenost kako su djeca i mladi značajni čimbenici u preuzimanju i diseminaciji kulturnih i tradicijskih vrijednosti koje se mogu usvajati i u odgojno-obrazovnim institucijama sadržajima usmjerenim prema društvenim stremljenima koja obuhvaćaju kurikulume za očuvanje nacionalnih i baštinskih te tradicijskih vrijednosti.

kultura, nasljeđe, nastava Glazbene kulture, tradicijska baština

nije evidentirano

engleski

Students' enculturation attitudes about music education classes

nije evidentirano

Culture, heritage, music education, tradition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-108.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV: Futures Studies in Education

Dubovicki, S. ; Huljev, A.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8371-02-8

Podaci o skupu

International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education

predavanje

26.05.2022-27.05.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija