Obrazovne reforme i socio-ekonomske promjene u promatranim razvijenim zemljama (CROSBI ID 717455)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukaš, Mirko ; Kapular, Mato
hrvatski
Obrazovne reforme i socio-ekonomske promjene u promatranim razvijenim zemljama
U dugoročnim projekcijama ekonomskih i socijalnih kretanja određenoga društva obrazovanje nužno zauzima ulogu dominantnoga čimbenika. Obrazovanje kao proces koji za cilj ima obuhvatiti što je moguće veći broj pripadnika društva u njihovom značajnom životnom razdoblju, uz ostale bitne čimbenike, izravno oblikuje sliku i budućnost pojedine države i njezinoga društva. Ubrzani razvoj tehnologije učinio je moderan svijet osjetljivim na brze i nagle društvene promjene te time stvorio nikad jaču potrebu i nužnost za promjenama i obrazovnim reformama. Svaka zemlja koja teži stabilnosti i konkurentnosti na globalnoj razini shvaća kako u svijetu u kojem dominira natjecanje država za što brojnijim obrazovnim kadrovima mora uskladiti nacionalne obrazovne politike s izazovima suvremenoga društva. Iako gotovo svaka razvijena zemlja ima za cilj postići najkvalitetniji i najproduktivniji obrazovni sustav, zbog složenosti obrazovanja kao procesa na koji utječu mnogi čimbenici, to se u praksi pokazalo iznimno zahtjevnim zadatkom. Jedna od specifičnosti obrazovanja, a ujedno najveći razlog za svojevrsnu neatraktivnost ekonomskoga ulaganja u ovo područje, je to što su pravi učinci i prave posljedice donošenja obrazovnih reformi, kako pozitivne, tako i one negativne i neželjene, vidljivi tek nakon dužega razdoblja. Tako su, primjerice, pravi značajni rezultati obrazovnih reformi na ekonomiju i društvo koje su donosile određene razvijene zemlje prije više desetljeća vidljive tek u zadnjih nekoliko godina. Cilj je ovoga istraživanja dati pregled određenih obrazovnih reformi u odabranim razvijenim zemljama svijeta i njihove kratkoročne i dugoročne posljedice koje su ostavile traga na gospodarski razvoj i općenito društveno-ekonomske odnose u tim zemljama.
ekonomsko-socijalna kretanja, gospodarski razvoj, konkurentnost, obrazovni proces, obrazovne reforme,
nije evidentirano
engleski
Educational reforms and socio-economic changes in the observed developed countries
nije evidentirano
Economic development, competitiveness, educational process, educational reforms, socio-economic trends
nije evidentirano
Podaci o prilogu
105-106.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education
Dubovicki, S. ; Huljev, A.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8371-02-8
Podaci o skupu
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
predavanje
26.05.2022-27.05.2022
Osijek, Hrvatska