Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku (CROSBI ID 717391)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Korajac, Aida ; Ordulj, Antonia Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku // ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA / Togonal, Marijana (ur.). Zagreb: Odjel za komunikologiju Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 142-144

Podaci o odgovornosti

Korajac, Aida ; Ordulj, Antonia

hrvatski

Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku

Iako je strah emocija koja se ponajviše istražuje kada je riječ o učenju stranoga jezika (MacIntyre, 2017 ; Matić, 2018), strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku (HIJ) potpuno je neistraženo područje. Kako bi se istražio strah od čitanja u HJ-u postavljena su sljedeća istraživačka pitanja: 1. Koji su stavovi o čitanju na HIJ-u općenito i kojim se strategijama neizvorni govornici u HIJ-u služe? 2. Razlikuje li se strah od čitanja na HIJ- u s obzirom na spol? 3. Razlikuje li se strah od čitanja s obzirom na razinu poznavanja HIJ-a? 4. Razlikuje li se strah od čitanja s obzirom na materinski jezik učenika? Korišten je upitnik za istraživanje straha od čitanja na stranome jeziku “ Foreign Language Reading Anxiety Matić” (FRAM) (Matić, 2015), pri čemu su korišteni samo dijelovi upitnika koji se tiču čitanja naglas i u nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 37 polaznika tečaja na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik tijekom ljetnoga semestra 2020/2021. godine. Njihova razina znanja HIJ-a u rasponu je od razine A2 do C1 prema ZEROJ-u. Rezultati pokazuju da na uspješno čitanje naglas, prema mišljenju sudionika, u najvećoj mjeri utječe sposobnost izgovora hrvatskih riječi te nepoznavanje značenja riječi u tekstu dok ovladanost gramatikom, dužina teksta ili prisutnost nastavnika ne ometaju učenike pri čitanju.

hrvatski kao ini jezik (HIJ) , strah od čitanja na HIJ-u, čitanje naglas, čitanje na nastavi

nije evidentirano

engleski

Reading Anxiety in Croatian as a Foreign Language

nije evidentirano

Croatian as a Foreign Language (CFL), reading anxiety in CFL, reading aloud

nije evidentirano

Podaci o prilogu

142-144.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Togonal, Marijana

Zagreb: Odjel za komunikologiju Hrvatsko katoličko sveučilište

978-95-8014-61-1

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija