Moderatori odnosa izloženosti stresu i depresivnih i anksioznih simptoma kod studenata tijekom pandemije COVID-19 (CROSBI ID 717131)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Birovljević, Gorana ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara
hrvatski
Moderatori odnosa izloženosti stresu i depresivnih i anksioznih simptoma kod studenata tijekom pandemije COVID-19
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost izloženosti izvorima stresa tijekom pandemije COVID-19 i simptoma anksioznosti i depresivnosti te utvrditi moderatore te povezanosti. U ispitivanju je sudjelovalo 923 ispitanika (19 do 28 godina, 73% djevojaka), studenata Sveučilišta u Rijeci. Primijenjen je Upitnik izvora stresa koji je konstruiran za potrebe istraživanja ; Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21) ; Kraća verzija Skale teškoća u emocionalnoj regulaciji (DERS-16), Upitnik emocionalnog stila (ESQ) te samoprocjene usamljenosti i percipirane potpore od strane drugih. Dobiveni rezultati očekivano ukazuju da je veća izloženost izvorima stresa povezana s većim brojem depresivnih i anksioznih simptoma. Utvrđeno je da pozitivan emocionalni stil, percipirana potpora od strane drugih, usamljenost i teškoće emocionalne regulacije značajno moderiraju navedeni odnos. Iako je efekt izloženosti stresu na depresivnost i anksioznost i dalje značajan na gotovo svim razinama moderatorskih varijabli, jačina tog efekta dosljedno se smanjuje kod ispitanika koji imaju veću sposobnost zadržavanja pozitivnih emocija i brži oporavak od učinka negativnih emocija (pozitivan emocionalni stil) te percipiraju veću potporu od strane drugih. Efekt stresa na simptome anksioznosti i depresivnosti povećava se kod ispitanika koji iskazuju veći osjećaj usamljenosti i imaju više teškoća emocionalne regulacije kao što su teškoće prihvaćanja negativnih emocija, uključivanja u ponašanja orijentirana ka cilju i kontroliranja impulzivnih ponašanja tijekom stresnih razdoblja te smanjenu mogućnosti korištenja učinkovitih strategija emocionalne regulacije i smanjenu emocionalnu jasnoću. Navedeni rezultati mogu pomoći u razvijanju i odabiru intervencija za jačanje otpornosti studenata za razvoj anksioznih i depresivnih simptoma tijekom stresnih razdoblja.
izvori stresa u pandemiji ; depresivnost ; anksioznost ; emocionalni stil ; teškoće emocionalne regulacije
nije evidentirano
engleski
Moderators of the relationship between stress exposure and depressive and anxiety symptoms in students during the COVID-19 pandemic
nije evidentirano
sources of pandemic stress ; depression ; anxiety ; emotional style ; difficulties in emotional regulation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-32.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života- kako psiholozi mogu pomoći? - sažetci priopćenja
Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-1-8
Podaci o skupu
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"
predavanje
10.11.2021-13.11.2021
online