Jezikoslovni nazivi u suvremenim udžbenicima hrvatskoga jezika (CROSBI ID 308828)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Nemeth-Jajić, Jadranka ; Božanić, Petra
hrvatski
Jezikoslovni nazivi u suvremenim udžbenicima hrvatskoga jezika
Od uvođenja predmetnoga kurikula za Hrvatski jezik 2019. godine do danas izrađeni su novi udžbenici hrvatskoga jezika, a cilj ovoga rada bio je istražiti koliko su oni usklađeni u uporabi jezikoslovnoga nazivlja. Dosadašnja su istraživanja naime uputila na neujednačenost i nedosljednost uporabe jezikoslovnoga nazivlja u udžbenicima hrvatskoga jezika koja se, među ostalim, ogleda u brojnim sinonimnim parovima i nizovima, što stvara poteškoće u školskoj praksi. U prvoj fazi istraživanja, koja se prikazuje u ovome radu, analizirani su sviosnovnoškolski udžbenici od petoga do osmoga razreda, pri čem su razmatrani nazivi na fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj, leksikološkoj i pravopisnoj razini. Rezultati analize udžbenika uspoređeni su s nazivljem u suvremenim školskim gramatikama i hrvatskim pravopisima te s Nastavnim planom i programom za osnovnu školu iz 2006. i s predmetnim kurikulom za Hrvatski jezik – "Kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije" iz 2019. Iako na svim razmatranim razinama i u novim udžbenicima ima naziva koji se različito imenuju, ipak se može zaključiti da su suvremeni udžbenici glede uporabe jezikoslovnih naziva u većoj mjeri usklađeni od prijašnjih udžbenika.
hrvatski jezik ; imenovanje jezikoslovnih naziva ; osnovnoškolski udžbenici
nije evidentirano
engleski
Linguistic Terms in Contemporary Textbooks of Croatian Language
nije evidentirano
Croatian language ; naming linguistic terms ; primary school textbooks
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71 (1)
2022.
124-138
objavljeno
0037-654X
1849-532X
10.38003/sv.71.1.2