Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije (CROSBI ID 717126)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinac Dorčić, Tamara ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Birovljević, Gorana Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije // 28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći? / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 31-31

Podaci o odgovornosti

Martinac Dorčić, Tamara ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Birovljević, Gorana

hrvatski

Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije

Mnoga dosadašnja istraživanja potvrđuju kako se izloženost stresorima negativno odražava na akademsko i emocionalno funkcioniranje studenata. Razdoblje studija i inače je, neovisno o pandemiji, osjetljiv i dinamičan period prijelaza u odraslost koju nerijetko prate problemi psihološke prilagodbe. Cilj istraživanja bio je ispitati efekte pojedinih izvora stresa tijekom pandemije, depresivnih i anksioznih simptoma na akademsko funkcioniranje te zadovoljstvo životom studenata. Prediktori navedenih ishoda provjeravani su na nezavisnim uzorcima studenata iz 3 vala istraživanja/pandemije (oko 1000 studenata u svakom valu) te manjem longitudinalnom uzorku studenata koji je praćen iz druge u treću fazu ispitivanja (N=105). Primijenjen je Upitnik izvora stresa i Upitnik akademskog funkcioniranja koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja te Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Rezultati pokazuju da nakon kontrole spola i preseljenja, posljedice izolacije kao izvor stresa imaju najjači efekt na samoprocijenjeno akademsko funkcioniranje dok su dodatni doprinosi depresivnih i anksioznih simptoma relativno mali, ali značajni. Slični su rezultati dobiveni i za zadovoljstvo životom pri čemu se ponovno izdvaja uloga posljedica izolacije kao izvora stresa te uloga depresivnih i anksioznih simptoma. Rezultati upućuju na izraženije efekte depresivnosti u usporedbi s efektima anksioznosti. Studenti koji doživljavaju veće razine stresa, posebno onog vezanog uz posljedice izolacije te imaju izraženije simptome depresivnosti i anksioznosti, izvještavaju o lošijem akademskom funkcioniranju i manjem zadovoljstvu životom. Rezultati dobiveni na manjem longitudinalnom uzorku potvrđuju ulogu posljedica izolacije kao izvora stresa u akademskom funkcioniranju i zadovoljstvu životom studenata.

pandemija, izvori stresa, emocionalno funkcioniranje, akademsko funkcioniranje, zadovoljstvo životom

nije evidentirano

engleski

Academic functioning and life satisfaction of university students during a pandemic

nije evidentirano

pandemic, sources of stress, emotional functioning, academic functioning, life satisfaction

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-31.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?

Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-1-8

Podaci o skupu

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"

predavanje

10.11.2021-13.11.2021

online

Povezanost rada

Psihologija