Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije (CROSBI ID 717126)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Martinac Dorčić, Tamara ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Birovljević, Gorana
hrvatski
Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije
Mnoga dosadašnja istraživanja potvrđuju kako se izloženost stresorima negativno odražava na akademsko i emocionalno funkcioniranje studenata. Razdoblje studija i inače je, neovisno o pandemiji, osjetljiv i dinamičan period prijelaza u odraslost koju nerijetko prate problemi psihološke prilagodbe. Cilj istraživanja bio je ispitati efekte pojedinih izvora stresa tijekom pandemije, depresivnih i anksioznih simptoma na akademsko funkcioniranje te zadovoljstvo životom studenata. Prediktori navedenih ishoda provjeravani su na nezavisnim uzorcima studenata iz 3 vala istraživanja/pandemije (oko 1000 studenata u svakom valu) te manjem longitudinalnom uzorku studenata koji je praćen iz druge u treću fazu ispitivanja (N=105). Primijenjen je Upitnik izvora stresa i Upitnik akademskog funkcioniranja koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja te Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Rezultati pokazuju da nakon kontrole spola i preseljenja, posljedice izolacije kao izvor stresa imaju najjači efekt na samoprocijenjeno akademsko funkcioniranje dok su dodatni doprinosi depresivnih i anksioznih simptoma relativno mali, ali značajni. Slični su rezultati dobiveni i za zadovoljstvo životom pri čemu se ponovno izdvaja uloga posljedica izolacije kao izvora stresa te uloga depresivnih i anksioznih simptoma. Rezultati upućuju na izraženije efekte depresivnosti u usporedbi s efektima anksioznosti. Studenti koji doživljavaju veće razine stresa, posebno onog vezanog uz posljedice izolacije te imaju izraženije simptome depresivnosti i anksioznosti, izvještavaju o lošijem akademskom funkcioniranju i manjem zadovoljstvu životom. Rezultati dobiveni na manjem longitudinalnom uzorku potvrđuju ulogu posljedica izolacije kao izvora stresa u akademskom funkcioniranju i zadovoljstvu životom studenata.
pandemija, izvori stresa, emocionalno funkcioniranje, akademsko funkcioniranje, zadovoljstvo životom
nije evidentirano
engleski
Academic functioning and life satisfaction of university students during a pandemic
nije evidentirano
pandemic, sources of stress, emotional functioning, academic functioning, life satisfaction
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-31.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?
Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-1-8
Podaci o skupu
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"
predavanje
10.11.2021-13.11.2021
online