Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe – Internet (CROSBI ID 308791)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Careva, Kristina ; Jaklenec, Tajana Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe – Internet // Interakcije/cro, 4 (2008), 2, 10

Podaci o odgovornosti

Careva, Kristina ; Jaklenec, Tajana

hrvatski

Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe – Internet

Prostori okupljanja i interakcije razvijaju se paralelno s civilizacijom i kulturom ; od spontanih okupljanja ritualnog karaktera preko sajmova namijenjenih trgovini do Interneta. Na tradiciji sajma zasnovane su Svjetske izložbe ; manifestacije osmišljene kako bi se prikazale i razmijenile ljudske ideje i pronalasci. Prvotno oslanjane isključivo na fizički doživljaj prostora i izložaka, pojavom multimedijalnog oblika prezentacije, Svjetske izložbe manjkavost senzorne percepcije kompenziraju posredstvom virtualnih tehnologija. Suvremenici su o Svjetskim izložbama pisali na sličan način kao što recentni tekstovi opisuju prostor Interneta. Oba prostora posljednje su stepenice u razvoju prostora okupljanja i interakcije. Komparativnom analizom tih prostora prepoznate su zajedničke doživljajne karakteristike. One se odnose na percepciju prostora (nestvarnost, nesagledivost), aktivnosti (susretanje, učenje, eksperimentiranje, simultanost događanja), neželjene posljedice (anksioznost, zbunjenost) te komercijalizaciju. Okupljanje ljudi cijeloga svijeta i razmjena informacija na jednom mjestu najvažnije su značajke i Svjetske izložbe i Interneta čime se potvrđuje pretpostavka da su Svjetske izložbe preteča Interneta. Dok Svjetska izložba pruža cjelovito iskustvo, na Internetu izostaje perceptivno iskustvo. Simbolička, umjetna inteligencija ne može objasniti odakle dolazi značenje. Za dobivanje značenja čovjeku je potrebna interakcija sa svijetom i drugim ljudima. Uz pretpostavku da digitalna prisutnost ne može zamijeniti fizičku, osnovnu ideju Svjetske izložbe potrebno je redefinirati dok je njenu pojavnost, u smislu manifestacije i okupljanja koje gradu ostavlja trajnu dobit, vrijedno je zadržati.

prostori okupljanja ; prostor interakcije ; Svjetska izložba ; Internet

nije evidentirano

engleski

Spaces for Gathering and Interaction, Universal Expositions - the Internet

nije evidentirano

assembling space ; space for interaction ; World's fair ; Internet

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4

2008.

2

10

objavljeno

1848-5642

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Etnologija i antropologija