Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva (CROSBI ID 449068)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pahljina, Cvijeta Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva / Miljković, Dubravka (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Pahljina, Cvijeta

Miljković, Dubravka

hrvatski

Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva

Cilj istraživanja je bio odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na profesionalnu identifikaciju učitelja, doživljaj smisla učiteljskog posla, zadovoljstva poslom i njihovu orijentaciju na posao kao poziv, te hoće li to dovesti i do više razine životnog zadovoljstva i životnog smisla. Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri eksperimentalne i tri kontrolne. Između dva mjerenja učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od po 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da se učitelji kontrolne i eksperimentalne grupe u drugom mjerenju značajno razlikuju u smislenom životu, profesionalnoj identifikaciji, smislenosti posla, postojanju smisla, izvorima smisla i zadovoljstva poslom: učitelji eksperimentalne skupine su u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, doživljavali svoj posao smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine. Jačina utjecaja navedenih razlika može se interpretirati u terminima srednjeg utjecaja za sve navedene varijable osim za smislen život čija je jačina razlike na granici srednjeg i velikog utjecaja. Znanstveni doprinos ovog istraživanja ogleda se u otkrivanju mogućnosti utjecaja programa logopedagogije na povećanje smisla učiteljskog poziva i profesionalnog identiteta učitelja, a time i na životno zadovoljstvo i životni smisao učitelja. Također, istraživanjem se po prvi put povezuju teorijski koncepti logoterapije/logopedagogije s pozitivnom psihologijom. Konačno istraživanje potiče ideju o osnivanju logopedagoških vrtića i osnovnih škola.

logopedagogija, logopedagoška škola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet učitelja, smisao posla, smisao života, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo životom

nije evidentirano

engleski

INFLUENCE OF LOGO-PEDAGOGIC EDUCATION ON TEACHERS' OCCUPATIONAL IDENTITY, WORK AND LIFE MEANINGFULNESS AND SATISFACTION

nije evidentirano

logopedagogy, positive psychology, occupational identification, work / life meaningfulness, work orientation, life / job satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

139

11.10.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija