Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 449030)

Ocjenski rad | diplomski rad

Uršić, Marina Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s teškoćama u razvoju / Knezović, Katica (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Uršić, Marina

Knezović, Katica

hrvatski

Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s teškoćama u razvoju

U ovom radu naglasak se stavlja na važnost poznavanja, primjenjivanja i poštivanja profesionalne etike odgojitelja tijekom odgojno- obrazovnog rada. Odgojno-obrazovni rad u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja zakonski podrazumijeva i uvažava inkluziju djece s teškoćama u razvoju, te shodno tome potrebno se voditi etičkim kodeksom kao glavnom smjernicom u radu tijekom inkluzivnog pristupa. Cilj je osvijestiti stručnjake koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom radu u ustanovama ranog i predškolskog odgoja o važnosti etičkog pristupa u radu s djecom. Odgojitelji su ključne osobe koje sudjeluju u inkluzivnom odgoju djece u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Svakodnevno se susreću s mnogobrojnim izazovima, dvojbama, dilemama te pri tome ne znaju u kojem pravcu bi trebali usmjeriti svoje djelovanje. Često nesvjesno krše osnovna etička načela, miješajući vrijednosti profesije i osobni sustav vrijednosti. Odgojitelji nisu dovoljno educirani o svojim obvezama koje imaju i koje su propisane pripadajućim dokumentima. Manjak educiranosti ogleda se i u donošenju odluka etičkoga značenja. Odgojiteljima je potrebno pojačano ulaganje u izgradnju i osvješćivanje vrijednosnoga i kompetencijskoga sustava. S etičkog aspekta promatrana je inkluzivna ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te je istaknut pristup inkluziji od strane roditelja, odgojitelja i djece. Suvremena praksa indicira na buđenje etičke svijesti kod svih sudionika tijekom odgojno-obrazovnog procesa, uključujući i djecu.

djeca s teškoćama u razvoju ; etički kodeks ; inkluzija ; odgojitelj

nije evidentirano

engleski

The code of ethics for educators in relation to children with developmental disabilities

nije evidentirano

children with developmental disabilities ; educator ; inclusion ; the code of ethics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

25.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti