Analiza istraživanja fenomena konzumerizma u suvremenim pedagoškim časopisima (CROSBI ID 72907)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Spasenovski, Nemanja
hrvatski
Analiza istraživanja fenomena konzumerizma u suvremenim pedagoškim časopisima
Ovaj se rad bavi otkrivanjem zastupljenosti fenomena konzumerizma u pedagogijskoj teoriji. Konzumerizam je potpuno neistraženo pitanje u pedagogijskoj literaturi, a to će biti potvrđeno empirijskim dijelom ovoga rada. Pored toga konzumerizam postaje prevladavajuća kulturalna i društvena ideologija zavođenja djece i mladih i zbog toga on ne smije biti isključivo ekonomski fenomen i predmet istraživanja ekonomije. U radu je konstatirano da je konzumerizam društveni fenomen koji se očituje u trenutku kada potrošnja dolazi visoko na listu ljudskih prioriteta ili postaje i sama svrha ljudskog postojanja i samim time ga moramo što prije dovesti u interes pedagogijske znanosti. Svrha ovog istraživanja je stoga utvrditi zastupljenost tema koje se dotiču fenomena konzumerizma u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, te ustanoviti koliko su se u razdoblju od 2010. do, posljednjih brojeva koji su izašli, 2021. godine znanstvenici bavili ovom tematikom. Analizirani su aktivni znanstveni časopisi Školski vjesnik, Život i škola, Metodički ogled, Metodički obzori, Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Napredak, Odgojnoobrazovne teme, Acta Iadertina, Magistra Iadertina te trenutno neaktivna Pedagogijska istraživanja koja su izlazila do 2015. godine. U analizi podataka koristila se kvantitativna analiza sadržaja primjerena za ovu analizu jer se njome sistematično sažima velik broj riječi teksta u manje kategorije sadržaja. Utvrđeno je da postoji 25 znanstvenih i stručnih radova koji se bave pedagoškim implikacijama konzumerizma. Pitanje konzumerizma stoga moramo aktualizirati kao važno pedagoško pitanje, a pedagogijska znanost mora postaviti snažne teorijske okvire s ciljem razvijanja pedagoške prakse osnaživanja djece da ne budu žrtve svakodnevnog konzumerističkog okruženja u kojemu odrastaju.
analiza sadržaja ; komercijalizacija djetinjstva ; konzumerizam ; pedagogijska teorija ; pedagoške implikacije konzumerizma
nije evidentirano
engleski
Analysis of research on the phenomenon of consumerism in contemporary pedagogical journals
nije evidentirano
pedagogical theory ; consumerism ; content analysis ; commercialization of childhood ; pedagogical implications of consumerism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
191-205.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kultura suvremene škole
Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2022.
978-953-314-165-7