Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza istraživanja fenomena konzumerizma u suvremenim pedagoškim časopisima (CROSBI ID 72907)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Spasenovski, Nemanja Analiza istraživanja fenomena konzumerizma u suvremenim pedagoškim časopisima // Kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 191-205

Podaci o odgovornosti

Spasenovski, Nemanja

hrvatski

Analiza istraživanja fenomena konzumerizma u suvremenim pedagoškim časopisima

Ovaj se rad bavi otkrivanjem zastupljenosti fenomena konzumerizma u pedagogijskoj teoriji. Konzumerizam je potpuno neistraženo pitanje u pedagogijskoj literaturi, a to će biti potvrđeno empirijskim dijelom ovoga rada. Pored toga konzumerizam postaje prevladavajuća kulturalna i društvena ideologija zavođenja djece i mladih i zbog toga on ne smije biti isključivo ekonomski fenomen i predmet istraživanja ekonomije. U radu je konstatirano da je konzumerizam društveni fenomen koji se očituje u trenutku kada potrošnja dolazi visoko na listu ljudskih prioriteta ili postaje i sama svrha ljudskog postojanja i samim time ga moramo što prije dovesti u interes pedagogijske znanosti. Svrha ovog istraživanja je stoga utvrditi zastupljenost tema koje se dotiču fenomena konzumerizma u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, te ustanoviti koliko su se u razdoblju od 2010. do, posljednjih brojeva koji su izašli, 2021. godine znanstvenici bavili ovom tematikom. Analizirani su aktivni znanstveni časopisi Školski vjesnik, Život i škola, Metodički ogled, Metodički obzori, Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Napredak, Odgojnoobrazovne teme, Acta Iadertina, Magistra Iadertina te trenutno neaktivna Pedagogijska istraživanja koja su izlazila do 2015. godine. U analizi podataka koristila se kvantitativna analiza sadržaja primjerena za ovu analizu jer se njome sistematično sažima velik broj riječi teksta u manje kategorije sadržaja. Utvrđeno je da postoji 25 znanstvenih i stručnih radova koji se bave pedagoškim implikacijama konzumerizma. Pitanje konzumerizma stoga moramo aktualizirati kao važno pedagoško pitanje, a pedagogijska znanost mora postaviti snažne teorijske okvire s ciljem razvijanja pedagoške prakse osnaživanja djece da ne budu žrtve svakodnevnog konzumerističkog okruženja u kojemu odrastaju.

analiza sadržaja ; komercijalizacija djetinjstva ; konzumerizam ; pedagogijska teorija ; pedagoške implikacije konzumerizma

nije evidentirano

engleski

Analysis of research on the phenomenon of consumerism in contemporary pedagogical journals

nije evidentirano

pedagogical theory ; consumerism ; content analysis ; commercialization of childhood ; pedagogical implications of consumerism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-205.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kultura suvremene škole

Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2022.

978-953-314-165-7

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija