Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije (CROSBI ID 716790)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije // Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 125-139

Podaci o odgovornosti

Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka

hrvatski

Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije

Kultura je naslijeđe koje pripadnici društva ostavljaju budućim naraštajima, a ogleda se u obrascima mišljenja, ponašanja i djelovanja osoba. Ona je utkana u povijest i pamćenje svakog društva jer ju ono svojim postojanjem stvara i čuva od zaborava. Kultura svoj život i opstojnost zahvaljuje procesu enkulturacije koji se manifestira usvajanjem pravila, normi, vrijednosti i običaja kulture određenog društva. Svaka jedinka procesom enkulturacije postaje dio vlastite kulture, upoznaje ju, usvaja, prihvaća i poštuje te prenosi dalje novim naraštajima. Suvremeni sveprisutni trend globalizacije polako, ali sigurno preuzima dominantnost u društvima i djeluje kao proces koji usporava, a ponegdje i potpuno briše širenje lokanih kultura i tradicijskih pojava kao i prenošenje baštinske ukorijenjenosti. Kako bi se upoznavanje i usvajanje vlastite tradicijske baštine ojačalo, mnogi istraživači prepoznaju važnost povezivanja škole i obitelji sa sadržajima tradicijske baštine. Ovim radom donosi se pregled dostupne literature koja aktualizira oblike enkulturiranja djece predškolske i mlađe školske dobi. U radu se komparativnom metodom interpretiraju spoznaje koje dominiraju enkulturacijskim procesima u namjerno odabranim zemljama svijeta od Amerike, Rusije, Makedonije, Slovačke, Mađarske do Hrvatske. Djeca i mladež značajni su čimbenici u preuzimanju i diseminiranju kulturnih i tradicijskih vrijednosti koje se uz obiteljska okruženja, mogu usvajati i u odgojno-obrazovnim institucijama putem sadržaja usmjerenih prema društvenim stremljenima koje obuhvaćaju kurikulumi očuvanja nacionalnih i baštinskih te tradicijskih vrijednosti.

identitet, kultura, nasljeđe, vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Process of enculturation in preservation of heritage tradition

nije evidentirano

identity ; culture ; heritage ; values

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-139.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole

Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-165-7

Podaci o skupu

1. znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole = 1st academic colloquium of the postgraduate university study programme Pedagogy and Contemporary School Culture

predavanje

04.06.2022-05.06.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija