Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika (CROSBI ID 308419)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Bunoza, Barbara Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 89-111. doi: 10.5559/di.31.1.05

Podaci o odgovornosti

Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Bunoza, Barbara

hrvatski

Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između motivacijskih uvjerenja (ciljeva postignuća, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji), kontekstualnih čimbenika i varanja na ispitima/ kolokvijima na tehničkim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 398 studenata svih studijskih godina. Sudionici su ispunjavali Skalu ciljeva postignuća, Skalu samoefikasnosti, Skalu samoefikasnosti u samoregulaciji učenja, Skalu kontekstualnih razloga varanja na ispitima i Skalu učestalosti varanja. Pokazalo se da studenti viših godina studija imaju višu samoefikasnost i samoefikasnost u samoregulaciji te niže ciljeve izvedbe putem izbjegavanja i izbjegavanja rada u odnosu na studente nižih godina, dok razlike u ostalim motivacijskim uvjerenjima, učestalosti varanja i oslanjanju na kontekstualne čimbenike nisu bile statistički značajne. Učestalost varanja pozitivno je povezana s ciljevima izbjegavanja rada i kontekstualnim čimbenicima, dok su s njome negativno povezani prosjek ocjena u prošloj akademskoj godini, samoefikasnost u samoregulaciji učenja i cilj ovladavanja putem uključivanja. Provjera inkrementalne valjanosti kontekstualnih čimbenika povrh motivacijskih varijabli pokazala je da kontekstualni čimbenici objašnjavaju dodatnih 28, 6 % varijance varanja na ispitima te je potvrđen njihov veći samostalni doprinos u objašnjenju varanja u odnosu na motivacijska uvjerenja.

akademsko varanje, kontekstualni čimbenici, motivacijska uvjerenja, studenti tehničkih fakulteta

nije evidentirano

engleski

Academic cheating: the role of motivational and contextual factors

nije evidentirano

academic cheating, contextual factors, motivational beliefs, students of technical studies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31 (1)

2022.

89-111

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.31.1.05

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost