Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika (CROSBI ID 308419)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Bunoza, Barbara
hrvatski
Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između motivacijskih uvjerenja (ciljeva postignuća, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji), kontekstualnih čimbenika i varanja na ispitima/ kolokvijima na tehničkim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 398 studenata svih studijskih godina. Sudionici su ispunjavali Skalu ciljeva postignuća, Skalu samoefikasnosti, Skalu samoefikasnosti u samoregulaciji učenja, Skalu kontekstualnih razloga varanja na ispitima i Skalu učestalosti varanja. Pokazalo se da studenti viših godina studija imaju višu samoefikasnost i samoefikasnost u samoregulaciji te niže ciljeve izvedbe putem izbjegavanja i izbjegavanja rada u odnosu na studente nižih godina, dok razlike u ostalim motivacijskim uvjerenjima, učestalosti varanja i oslanjanju na kontekstualne čimbenike nisu bile statistički značajne. Učestalost varanja pozitivno je povezana s ciljevima izbjegavanja rada i kontekstualnim čimbenicima, dok su s njome negativno povezani prosjek ocjena u prošloj akademskoj godini, samoefikasnost u samoregulaciji učenja i cilj ovladavanja putem uključivanja. Provjera inkrementalne valjanosti kontekstualnih čimbenika povrh motivacijskih varijabli pokazala je da kontekstualni čimbenici objašnjavaju dodatnih 28, 6 % varijance varanja na ispitima te je potvrđen njihov veći samostalni doprinos u objašnjenju varanja u odnosu na motivacijska uvjerenja.
akademsko varanje, kontekstualni čimbenici, motivacijska uvjerenja, studenti tehničkih fakulteta
nije evidentirano
engleski
Academic cheating: the role of motivational and contextual factors
nije evidentirano
academic cheating, contextual factors, motivational beliefs, students of technical studies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31 (1)
2022.
89-111
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.31.1.05