Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pijanistički i dirigentski međuteatar od koncertnoga podija do filmskoga medija (CROSBI ID 448891)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tucaković, Marijan Pijanistički i dirigentski međuteatar od koncertnoga podija do filmskoga medija / Paulus, Irena (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2021. doi: 10.17234/diss.2021.8423

Podaci o odgovornosti

Tucaković, Marijan

Paulus, Irena

hrvatski

Pijanistički i dirigentski međuteatar od koncertnoga podija do filmskoga medija

Cilj je ove disertacije ukazati na performativne i teatralne elemente u pijanističkoj i dirigentskoj koncertnoj izvedbi te ih dovesti u odnos sa spoznajama recentnih teorija izvedbenih umjetnosti. Uporabom teatroloških alata postavlja se hipoteza međuteatra u pijanizmu i dirigiranju, čime se označava performativne i teatralne elemente pijanističkog i dirigentskog nastupa. Analizom tekstova autora ne-glazbenika dobiva se pregled izvanglazbenih segmenata koji, pored glazbe, glazbeni događaj izoštravaju kao izvedbeni. Uz tekstove autora ne-glazbenika, kao operativni aspekt istraživanja uzima se analiza prezentacije pijanista i dirigenata na temelju filmskih zapisa kako bi se ustanovilo na koji način kamera bilježi i dodatno potvrđuje zone pijanističkog i dirigentskog međuteatra. Interpretacija tekstova i filmova usmjerena je ka dovođenju u odnos pijanističke i dirigentske izvedbe, kao glazbenog teatra u širem smislu, sa spoznajama recentnih teorija izvedbenih umjetnosti. Liminalne zone, odnosno međuteatar u pijanizmu i dirigiranju, definirane su analizom i sintezom tekstova i filmova zaokupljenih pijanistima i dirigentima za vrijeme izvedbe ‒ od izvedbe uživo do medijatizirane izvedbe. Predstavljački i scenski izvedbeni spektar pijanističke i dirigentske izvedbe, očituje se stanjem i ponašanjem pijanista i dirigenta na sceni. Mimika, gesta, utjelovljenje, prezencija, koprezencija, pogled i (psiho)kineza elementi su koje dosadašnje analize izvedbe pijanista i dirigenata zanemaruju. Sam čin izvedbe pijanističkog recitala ili simfonijskog koncerta odvija se u izvedbenom prostoru i vremenu, za publiku, a izvođač manifestira izvedbeno ponašanje što glazbeni događaj čini izvedbenim ‒ pijanističkim i dirigentskim međuteatrom.

pijanizam ; dirigiranje ; izvedba ; izvedba uživo ; medijatizirana izvedba ; koncertni podij ; filmski medij ; međuteatar

nije evidentirano

engleski

The In-between Theatre of Pianist and Conductor from the Concert Podium to the Film Medium

nije evidentirano

pianist ; conductor ; performance ; live performance ; mediatized (filmed) performance ; concert podium ; film medium ; in-between theatre

nije evidentirano

Podaci o izdanju

216

10.02.2021.

obranjeno

10.17234/diss.2021.8423

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Glazbena umjetnost, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Znanost o umjetnosti

Poveznice