Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacijski i jezični razvoj u djeteta s prenatalnim oštećenjem mozga (CROSBI ID 336795)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sporiš, Biljana Komunikacijski i jezični razvoj u djeteta s prenatalnim oštećenjem mozga / Ljubešić, Marta (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2003

Podaci o odgovornosti

Sporiš, Biljana

Ljubešić, Marta

hrvatski

Komunikacijski i jezični razvoj u djeteta s prenatalnim oštećenjem mozga

U radu se nastoji analizirati napredovanje u komunikacijskom i jezičnom razvoju dječaka s prenatalnim oštećenjem mozga. Gledano u cjelini, dječakov se razvoj odvija jednim vrlo neujednačenim tempom uz veliko kašnjenje u svim razvojnim područjima. Svakako najveće poteškoće uočavaju se u jezičnom razvoju. Koristi tek nekoliko izoliranih riječi koje su najčešće u obliku onomatopeja. Razumijevanje je nešto bolje od ekspresije no ono je uglavnom vezano uz situaciju. Zbog svog kognitivnog deficita dječak nije u mogućnosti adekvatno odgovoriti na sve složenije zadatke koji se pred njega postavljaju, što je i razlog njegovog vrlo sporog napredovanja prema složenijim oblicima komunikacije. Važno je reći da stručnjaci koji sudjeluju u skrbi i procesu rehabilitacije djece s prenatalnim oštećenjem mozga trebaju obratiti više pozornosti na edukaciju roditelja ove djece, kao i na mogućnosti pružanja psihološke pomoći. Roditelj koji nije prepušten sam sebi u traganju za informacijama i koji kod stručnjaka nailazi na razumijevanje, postaje sigurniji u svojim odgojnim postupcima te lakše i s više sigurnosti podiže svoje dijete.

rani jezični razvoj; plastičnost mozga; oštećenje mozga

nije evidentirano

engleski

Communication and language development in child with prenatal brain injury

nije evidentirano

early language development; brain plasticity; brain injury

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

31.03.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano