Komunikacijski i jezični razvoj u djeteta s prenatalnim oštećenjem mozga (CROSBI ID 336795)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Sporiš, Biljana
Ljubešić, Marta
hrvatski
Komunikacijski i jezični razvoj u djeteta s prenatalnim oštećenjem mozga
U radu se nastoji analizirati napredovanje u komunikacijskom i jezičnom razvoju dječaka s prenatalnim oštećenjem mozga. Gledano u cjelini, dječakov se razvoj odvija jednim vrlo neujednačenim tempom uz veliko kašnjenje u svim razvojnim područjima. Svakako najveće poteškoće uočavaju se u jezičnom razvoju. Koristi tek nekoliko izoliranih riječi koje su najčešće u obliku onomatopeja. Razumijevanje je nešto bolje od ekspresije no ono je uglavnom vezano uz situaciju. Zbog svog kognitivnog deficita dječak nije u mogućnosti adekvatno odgovoriti na sve složenije zadatke koji se pred njega postavljaju, što je i razlog njegovog vrlo sporog napredovanja prema složenijim oblicima komunikacije. Važno je reći da stručnjaci koji sudjeluju u skrbi i procesu rehabilitacije djece s prenatalnim oštećenjem mozga trebaju obratiti više pozornosti na edukaciju roditelja ove djece, kao i na mogućnosti pružanja psihološke pomoći. Roditelj koji nije prepušten sam sebi u traganju za informacijama i koji kod stručnjaka nailazi na razumijevanje, postaje sigurniji u svojim odgojnim postupcima te lakše i s više sigurnosti podiže svoje dijete.
rani jezični razvoj; plastičnost mozga; oštećenje mozga
nije evidentirano
engleski
Communication and language development in child with prenatal brain injury
nije evidentirano
early language development; brain plasticity; brain injury
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49
31.03.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb