Filmske preferencije adolescenata kao evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi (CROSBI ID 308354)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mohorić, Marijana ; Sever Globan, Irena
hrvatski
Filmske preferencije adolescenata kao evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi
Film je kao tradicionalni medij i nakon sto i dvadeset godina svojeg postojanja još uvijek atraktivan, pogotovo među mladima. Njegova je uloga kod adolescenata koji prolaze proces oblikovanja vlastitog identiteta iznimno važna jer zrcali, ali i oblikuje kulturu, društvo, vrijednosti te moralne stavove. Usto, filmovi služe kao modeli identifikacije i projekcije, mogu utjecati na razvoj empatije, kreativnosti, memorije itd. U ovom radu govori se posebno o vrednovanju filmske umjetnosti u katoličkom okruženju, tematizira se film kao teološko mjesto govora u Bogu i njegova odgojno-didaktička uloga u katehizaciji. Na temelju rezultata filmskih preferencija hrvatskih adolescenata, koje su proizašle iz istraživanja provedenog među hrvatskim srednjoškolcima u 2020. godini, donosi se njihova analiza kako bi se istaknuli neki odgojno-obrazovni i evangelizacijski izazovi. Naposljetku se ukazuje na činjenicu da odabir filma u svrhu religijsko-pedagoške i katehetske prakse pripada središnjem pitanju katehetske metodologije, a u svrhu praktičke primjene rezultata istraživanja i njihove elaboracije. Na kraju rada donose se neke konkretne metodičko- didaktičke preporuke za odabir i analizu filma.
adolescenti, filmska umjetnost, evangelizacija, religijski odgoj
On the basis of results of film preferences of Croatian adolescents, discerned through a study carried out among Croatian secondary school pupils in 2020, the article analyses these preferences in order to point out some upbringing-educational and evangelization challenges. The authors also point out that opting for the film for the purpose of religious-pedagogical and catechetical practice is an important issue of catechetical methodology and represents a practical application of the results of the aforementioned study and their elaboration. At the end of the article, some concrete methodical didactic recommendations for selecting and analyzing film are offered.
engleski
Film Preferences of Adolescents as an Evangelisation and Upbringing-educational Challenge to Religiouspedagogical and Catechetical Practice
nije evidentirano
adolescents, film art, evangelisation, religious upbringing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)