Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Loša ekipa" s PredČiP-a: Procjena rizika za moguće teškoće čitanja (CROSBI ID 716648)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lenček, Mirjana ; Kovačević Gligorović, Maja ; Jozipović, Marija "Loša ekipa" s PredČiP-a: Procjena rizika za moguće teškoće čitanja // Zbornik sažetaka - 6.kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem: “Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice”. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 153-154

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana ; Kovačević Gligorović, Maja ; Jozipović, Marija

hrvatski

"Loša ekipa" s PredČiP-a: Procjena rizika za moguće teškoće čitanja

Spremnost djece za početno čitanje i pisanje najčešće se opisuje u terminima dobre ovladanosti fonološkom svjesnosti, velikim i malim tiskanim slovima te rječničkim i narativnim vještinama (Ivšac Pavliša i Lenček, 2011). Uz jezični aspekt kojega niz autora izdvaja kao najvažniji prediktor čitanja i pisanja i druge kognitivne sastavnice snažno određuju uspjeh početnoga čitanja i pisanja. Koristeći probirni Test za procjenjivanje predvještina čitanja i pisanja - PredČiP (Kuvač Kraljević i Lenček, 2011) od 2019. do 2021. godine ispitano je u Dječjem vrtiću Zapruđe 100 djece školskih obveznika. Za potrebe ovog rada izdvojeni su rezultati djece koja su imala granična i loša postignuća na bloku Fonološke svjesnosti - njih 24, s ciljem analize podataka i rezultata na svim zadacima PredČip-a te usporedbe s podacima uredne djece. Uporabom programa IMB SPSS Statistics 26 izračunati su podaci deskriptivne statistike, korelacije rezultata na pojedinačnim blokovima zadataka te postotak uspješnosti rješavanja svakog od njih. Rezultati obrade podataka pokazuju da djeca koja nisu spremna za početno čitanje imaju najviše teškoća u zadacima fonemskog stapanja (M = 0, 02, SD = 0, 08) i fonemske raščlambe (M = 0, 04, SD = 0, 16) te im je posebno teško ostvariti kriterij odgovarajuće sintaktičke složenosti (M = 0, 25, SD = 0, 44) u pripovijedanju prema slikovnom predložku. Iskazuju i probleme u rečeničnoj raščlambi (M = 0, 44 ; SD = 0, 3), to jest prepoznavanju riječi kao sastavnih dijelova rečenice. Podaci o poznavanju velikih tiskanih slova pokazuju da ova djeca znaju u prosjeku tek nešto manje od 10 slova (M = 9, 58 ; SD = 9, 36), dok kod djece urednog razvoja podaci govore o prosječno gotovo 24 slova (Kuvač Kraljević, Lenček i Matešić, 2019). Konstrukt fonološke svjesnosti ne korelira s brzinom imenovanja fonoloških kodova, što je suprotno nalazima istraživanja kod uredne populacije u više jezika s alfabetskim pismom (Landerl, Freudenthaler, Heene, De Jong, Desrochers, Manolitsis, Parrila i Georgioute, 2018). Opravdano je na temelju loših rezultata na zadacima fonološke svjesnosti i produženog vremena u zadatku brzog imenovanja kod djece s rizikom za teškoće čitanja pretpostaviti da govorimo o zasebnim vještinama koje obje pridonose početnom čitanju (pregled u Araujo, Reis, Petersson, i Faísca, 2015). Svi dobiveni rezultati govore o osobitostima funkcioniranja djece s rizikom za pojavu teškoća čitanja te mogućnostima za usmjeravanje terapijskih postupaka u logopedskom radu.

fonološka svjesnost, brzo imenovanje, početno čitanje i pisanje, PredČiP, teškoće čitanja

nije evidentirano

engleski

"Not the best" on PredČiP test: Risk Assessment for possible reading difficulties

nije evidentirano

phonological awareness, rapid naming, beginning reading and writing, PredČiP test, reading difficulties

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-154.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka - 6.kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem: “Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice”

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo

978-953-55555-3-7

Podaci o skupu

6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"

poster

01.04.2022-03.04.2022

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice