Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a (CROSBI ID 308218)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Skoko, Božo ; Primorac, Marijan
hrvatski
Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a
Posljednjih desetljeća meka moć država postaje sve važniji segment njihova globalnog utjecaja. Na- ime, dok su nekada veličina teritorija ili broj stanovnika, odnosno ekonomska i vojna moć, definira- li globalnu važnost pojedine države, u vremenu globalizacije i manje države postaju međunarodno utjecajni igrači ako posjeduju određenu snagu karizme i šarma, odnosno ako kreiraju globalno rele- vantne i atraktivne poruke, sadržaje, proizvode ili poteze. Taj se utjecaj sve češće temelji na kulturi, osobito popularnoj, koja ne poznaje granice i zahvaća najširi krug ljudi. Stoga sve veći broj država ulaže ozbiljna sredstva u jačanje globalne prepoznatljivosti kroz popularnu kulturu, osobito film. Iako je film od svojih početaka korišten kao promotivno, pa i ideološko sredstvo, posljednjih godina postaje – s jedne strane važan komercijalni proizvod, koji proizvođačima donosi velike prihode, a s druge strane izrazito važan segment meke moći države, jer na kreativan i popularan način progovara o vrijednostima neke zemlje ili kulture, važnim temama, velikanima, povijesnim događajima, načinu života i sl. U tome kontekstu popularna hollywoodska industrija nema više globalni primat, iako još uvijek prilično kreira trendove. Uz snažnu filmsku produkciju u Indiji, Južna Koreja postaje sve važniji globalni igrač. Kina sve više ulaže u vlastitu filmsku produkciju i jačanje meke moći kroz kulturu, a Turska je postala drugi globalni igrač u proizvodnji televizijskih serija. Stoga ćemo u ovome radu definirati ulogu filma kao važna segmenta meke moći, analizirati nastojanja SAD-a, Južne Koreje i Kine te ukazati na trendove i mogućnosti uporabe.
meka moć, filmska industrija, popularna kultura, SAD, Kina, Južna Koreja
nije evidentirano
engleski
Film industry as a segment of soft power of states on the example of South Korea, China and USA
nije evidentirano
soft power, film industry, popular culture, USA, China, South Korea
nije evidentirano