Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a (CROSBI ID 308218)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skoko, Božo ; Primorac, Marijan Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a // South Eastern European journal of communication, 3 (2021), 2; 7-21

Podaci o odgovornosti

Skoko, Božo ; Primorac, Marijan

hrvatski

Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a

Posljednjih desetljeća meka moć država postaje sve važniji segment njihova globalnog utjecaja. Na- ime, dok su nekada veličina teritorija ili broj stanovnika, odnosno ekonomska i vojna moć, definira- li globalnu važnost pojedine države, u vremenu globalizacije i manje države postaju međunarodno utjecajni igrači ako posjeduju određenu snagu karizme i šarma, odnosno ako kreiraju globalno rele- vantne i atraktivne poruke, sadržaje, proizvode ili poteze. Taj se utjecaj sve češće temelji na kulturi, osobito popularnoj, koja ne poznaje granice i zahvaća najširi krug ljudi. Stoga sve veći broj država ulaže ozbiljna sredstva u jačanje globalne prepoznatljivosti kroz popularnu kulturu, osobito film. Iako je film od svojih početaka korišten kao promotivno, pa i ideološko sredstvo, posljednjih godina postaje – s jedne strane važan komercijalni proizvod, koji proizvođačima donosi velike prihode, a s druge strane izrazito važan segment meke moći države, jer na kreativan i popularan način progovara o vrijednostima neke zemlje ili kulture, važnim temama, velikanima, povijesnim događajima, načinu života i sl. U tome kontekstu popularna hollywoodska industrija nema više globalni primat, iako još uvijek prilično kreira trendove. Uz snažnu filmsku produkciju u Indiji, Južna Koreja postaje sve važniji globalni igrač. Kina sve više ulaže u vlastitu filmsku produkciju i jačanje meke moći kroz kulturu, a Turska je postala drugi globalni igrač u proizvodnji televizijskih serija. Stoga ćemo u ovome radu definirati ulogu filma kao važna segmenta meke moći, analizirati nastojanja SAD-a, Južne Koreje i Kine te ukazati na trendove i mogućnosti uporabe.

meka moć, filmska industrija, popularna kultura, SAD, Kina, Južna Koreja

nije evidentirano

engleski

Film industry as a segment of soft power of states on the example of South Korea, China and USA

nije evidentirano

soft power, film industry, popular culture, USA, China, South Korea

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (2)

2021.

7-21

objavljeno

2712-0430

2712-0457

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti