Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju doživljaja slikarskih djela (CROSBI ID 716609)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pivac, Dunja ; Šušak, Danijela Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju doživljaja slikarskih djela // Međunarodna konferencija Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.). Zagreb: Tiflološki muzej, 2021. str. 233-244

Podaci o odgovornosti

Pivac, Dunja ; Šušak, Danijela

hrvatski

Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju doživljaja slikarskih djela

U nastavi likovne umjetnosti susreli smo se sa slijepom učenicom. To nas je potaknulo da joj prilagodimo odabrana slikarska djela kako bi ih mogla doživjeti. Osmislili smo edukativni pristup kojim smo ispitanici omogućili doživljaj likovnog djela i likovno izražavanje doživljenoga te analizirali promjene likovnog izraza doživljenog u vremenu. Tijekom našeg pristupa upoznala je pet prilagođenih slika Vincenta van Gogha, izrađenih u tehnici slijepog tiska. Potom je njezin doživljaj bio poticaj za likovno izražavanje u mediju gline. Ispitanica se likovno izrazila nakon prvog i posljednjeg doživljaja odabranih djela, pri čemu je ostvareno deset likovnih interpretacija – crteža u glini. Rezultati dobiveni komparativnom analizom crteža u glini potvrdili su značaj prethodnog iskustva, utemeljenog na poznavanju i prepoznavanju sadržaja prilagođene taktilne slike. Višestruko doživljavanje slikarskog djela utjecalo je na to da je drugi likovni izraz, crtež u glini svakog djela, jasniji i bogatiji od prvog. Osim toga, poboljšala se i tehnička izvedba pojedinih nacrtanih oblika, čak i prikaz vanjskog prostora te proporcija lica. Zamjetna je i velika intrinzična motivacija ispitanice te pozitivan transfer prema likovnom edukatoru, što je zasigurno imalo pozitivan utjecaj na doživljavanje slikarskih djela. Također, rezultati upućuju i na značaj višeosjetilnog doživljaja, učenja i druženja u neformalnom, ali i formalnom okruženju škole ili muzeja.

taktilna percepcija, slikarsko djelo, slijepa osoba

nije evidentirano

engleski

Drawings in clay of a blind student created based on the experience of paintings

nije evidentirano

tactile perception, painting, blind person

nije evidentirano

Podaci o prilogu

233-244.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna konferencija Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju

Ćosić, Nevenka

Zagreb: Tiflološki muzej

978-953-7287-41-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija