Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća (CROSBI ID 308118)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Malbašić, Ivan ; Posarić, Nikolina
hrvatski
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća
Posljednjih godina sve se više prepoznaje uloga organizacijskih vrijednosti u poslovanju jer one povezuju sve segmente poslovanja te utječu na oblikovanje ciljeva i poslovne strategije organizacije. Suvremeni menadžment zato sve veću pažnju pridaje upravljanju organizacijskim vrijednostima. Cilj ovog rada je prikazati i usporediti deklarativne, odnosno javno objavljene organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća. U tu svrhu napravljena je analiza korporativnih mrežnih stranica i javno dostupnih dokumenata 100 najvećih svjetskih i 100 najvećih hrvatskih poduzeća, i to onih dijelova na kojima su navedene organizacijske vrijednosti tih poduzeća. U radu su predstavljene najčešće specifične vrijednosti dva navedena uzorka, a dodatno i rezultati usporedbe organizacijskih vrijednosti prema Modelu organizacijskih vrijednosti temeljenom na misiji. Rezultati ukazuju na to da postoje neke sličnosti, ali i značajne razlike u vrijednostima koje kao dominantne ističu najveća svjetska i najveća hrvatska poduzeća. Osim teorijskog doprinosa ovaj rad ima i praktične implikacije jer ukazuje na trendove upravljanja organizacijskim vrijednostima u poslovnoj praksi najvećih svjetskih poduzeća te predstavlja prvu sustavnu usporedbu prakse upravljanja organizacijskim vrijednostima hrvatskih poduzeća s najvećim poduzećima u svijetu.
organizacijske vrijednosti ; deklarativne vrijednosti ; Fortune 100 ; najveća svjetska poduzeća ; najveća hrvatska poduzeća ; model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji
nije evidentirano
engleski
Espoused Organizational Values of the Largest Companies Worldwide and in Croatia
nije evidentirano
organizational values ; espoused values ; Fortune 100 ; world's largest companies ; largest Croatian companies ; Mission-based model of organizational values
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73 (2)
2022.
277-300
objavljeno
0424-7558
1848-9494
Povezanost rada
Ekonomija