„Interaktivna umjetnost u javnoj sferi – diskursi i tehnike“: prilog o inovativnim metodama poučavanja u umjetničkom području na primjeru nastave iz istoimenog kolegija (CROSBI ID 72816)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Katarina Rukavina ; Nadija Mustapić
hrvatski
„Interaktivna umjetnost u javnoj sferi – diskursi i tehnike“: prilog o inovativnim metodama poučavanja u umjetničkom području na primjeru nastave iz istoimenog kolegija
„Interaktivna umjetnost u javnoj sferi: diskursi i tehnike“ naziv je kolegija (Responsive Art in Public Realm) koji se izvodio kao jednosemestralni izborni kolegij diplomskoga studijskog programa Medijske umjetnosti i prakse na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Unutar ovoga studijskog programa kolegij je ponuđen u dva dijela, u sklopu modula Diskursi u praksi i u sklopu modula Tehnike u praksi te se izvodio tandemski, kombinirajući diskurse i tehnike koji se preklapaju te međusobno uvjetuju. Njihovo preplitanje ravnopravno je i interaktivno vodilo ka konačnoj realizaciji studentskoga projekta u okviru zadane teme koja se svake godine bavila drugim problemom. Nastava ovakva predmeta sama je po sebi zahtijevala drugačiji pristup u odnosu na tradicionalne metode poučavanja te je, upravljana sadržajem i ishodima predmeta, i sama bila nalik na neku vrstu eksperimenta čije procese i rezultate često nije moguće do kraja predvidjeti. Tijekom izvođenja kolegija „Interaktivna umjetnost u javnoj sferi – Tehnike u praksi“ i „Interaktivna umjetnost u javnoj sferi – Diskursi u praksi“ studenti su razvijali senzibilitet za ontološko-egzistencijalne dimenzije prostornosti, mapirali različite interpretativne horizonte te realizirali umjetničke projekte vezane za svoje neposredno urbano okruženje. Umjetničko bavljenje javnim prostorom u tehničko-tehnološkome smislu podrazumijeva upotrebu bilo kojega medija, ali i nužnost adresiranja mje68 Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska ; katarina. rukavina@uniri.hr 69 Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska ; nadija.mustapic@ apuri.hr 2943. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti | Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području | Zbornik radova sta sjecišta teorijskih praksi s umjetničkim strategijama i metodama procesualnoga rada izvučenoga iz galerijsko-muzejskoga konteksta i izloženoga javnosti, otkud se u pedagoškom smislu pokazalo ključnim u nastavi interpolirati Tehnike i Diskurse. Studenti su u okviru tih kolegija bili pozvani da istražuju kreativne strategije i razviju intermedijski umjetnički rad koji aktivno promišlja javnu sferu u najširemu smislu riječi. Uz korištenje analognih i digitalnih alata studenti su stvarali interaktivne instalacije / performanse koji potiču participaciju javnosti i promišljanje javnoga prostora.
e-learning, javna sfera, koncentrirana nastava, procesualni rad, tandemski kolegij
nije evidentirano
engleski
„Responsive Art In The Public Realm – Discourses And Techniques“: A Contribution To The Innovative Methods Of Teaching In The Filed Of Art, Based On This Case Study
nije evidentirano
e-learning, public sphere, concentrated course, procesual work, tandem course
nije evidentirano
Podaci o prilogu
293-305.
objavljeno
Podaci o knjizi
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
Radočaj-Jerković Antoaneta ; Milinović, Majda
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2022.
978-953-8181-43-6
Povezanost rada
Interdisciplinarno umjetničko polje, Likovne umjetnosti, Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti