Javni spomenici u antici (CROSBI ID 490727)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buzov, Marija
hrvatski
Javni spomenici u antici
Razvoj rimske skulpture na području Hrvatske može se pratiti od sredine 1.st.pr.Kr. U rimskim gradovima postoje javne i privatne skulpture što ovisi o naručitelju. Dakako, u prvu i drugu grupu što ovisi o naravi, može pripadati službena i kultna, a u drugu kultna i sepulkralna plastika. I portretne statue mogu biti javnoga i privatnog karaktera. Javne su kipovi careva, članova njihovih obitelji te osoba kojima gradovi ili neke zajednice u znak zahvalnosti podižu javne spomenike. Većina se javnih spomenika može držati i službenim. Prodiranjem i širenjem Rima te dolaskom Italika u novoosvjena područjadolaze i majstori, kipari i klesari, koji ustrojavaju radioničku produkciju.Pojedinac je u radionici samo sudionik u procesu izrade sklupture. valja istaknuti da skulpture od kamena ili mramora mogu biti domaće provenijencije ili pak gotovi kipovi mogu biti import iz vodećih centara. Također treba istaknuti i problem, mogu li se skulpturi pripisati i slavoluci i slični javni spomenici čija je osnova zidana iz velikih kamenih blokova, dok su samo neki dijelovi ukrašeni reljefima ili slobodnom skulpturom. Na temelju arheoloških nalaza, literature, arhitektonske dokumentacije te izvora dat će se slika javnih spomenika na području Hrvatske.
rimska skulptura; rimsko prodiranje; javni spomenici
nije evidentirano
engleski
The public monuments in Antiquity
nije evidentirano
Roman sculpture; Roman penetration; public monuments
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Skulptura na otvorenom
Pejković, Božidar
Klanjec: Muzeji hrvatskog zagorja - galerija Antuna Augustinčića
Podaci o skupu
Skulptura na otvorenom
predavanje
21.05.2003-23.05.2003
Klanjec, Hrvatska