Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

(Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 307955)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurkić Sviben, Tamara ; Jambrošić, Nikola Sebastian (Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj / (Non) Singing During The COVID-19 Pandemic - Opinions and Emotional Experience of Students From 5th to 8th Grade of Primary Schools in The Republic of Croatia // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 245-291. doi: 10.38003/sv.70.2.11

Podaci o odgovornosti

Jurkić Sviben, Tamara ; Jambrošić, Nikola Sebastian

hrvatski

(Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj

Pjevanje je važan čimbenik u nastavi Glazbene kulture te, uz obvezne sadržaje, aktivnost koja se najviše provodi. Znanstvena literatura potvrđuje da pjevanje u većoj mjeri kod učenika izaziva pozitivne emocionalne reakcije. Proglašenjem pandemije bolesti COVID-19 u ožujku 2020. godine gotovo sve pjevačke aktivnosti bile su na dulje vrijeme obustavljene. Cilj istraživanja bio je uočiti postoji li razlika u percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici prije pandemije aktivno i intenzivnije bavili pjevanjem u odnosu na one koji tu aktivnost nisu imali ili su je imali u minimalnoj mjeri. Prvi problem bio je istražiti postoji li razlika u osobnom nezadovoljstvu (sreći) i percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici aktivno bavili pjevanjem prije pandemije ili nisu te jesu li tijekom pandemije nastavili s pjevanjem u virtualnom okruženju („online“) ili su sasvim prekinuli s aktivnim pjevanjem. Potvrđene su hipoteze da učenici koji su članovi zbora i/ili ansambala osjećaju intenzivniji nedostatak i osobno nezadovoljstvo obustavom glazbenih aktivnosti tijekom pandemije nego oni koji su se aktivno bavili pjevanjem samo na satu Glazbene kulture te da su učenici koji su se tijekom pandemije bavili muziciranjem u virtualnom okruženju („online“) zadovoljniji i pokazuju pozitivnije emocije u odnosu na one koji su se prestali baviti glazbom. Drugi problem bio je istražiti postoji li razlika u percepciji pjevanja uživo i pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Potvrđeno je da učenici koji su iskusili i pjevanje uživo i pjevanje u virtualnom okruženju („online“) smatraju da pjevanje uživo ima veći učinak od pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Rezultati potvrđuju da pjevanje utječe pozitivno na pjevača te da ograničavanje pjevanja intenzivira osobno nezadovoljstvo.

COVID-19 ; nastava na daljinu ; osobno zadovoljstvo ; pjevanje ; skupno muziciranje

nije evidentirano

engleski

(Non) Singing During The COVID-19 Pandemic - Opinions and Emotional Experience of Students From 5th to 8th Grade of Primary Schools in The Republic of Croatia

Pjevanje je važan čimbenik u nastavi Glazbene kulture te, uz obvezne sadržaje, aktivnost koja se najviše provodi. Znanstvena literatura potvrđuje da pjevanje u većoj mjeri kod učenika izaziva pozitivne emocionalne reakcije. Proglašenjem pandemije bolesti COVID-19 u ožujku 2020. godine gotovo sve pjevačke aktivnosti bile su na dulje vrijeme obustavljene. Cilj istraživanja bio je uočiti postoji li razlika u percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici prije pandemije aktivno i intenzivnije bavili pjevanjem u odnosu na one koji tu aktivnost nisu imali ili su je imali u minimalnoj mjeri. Prvi problem bio je istražiti postoji li razlika u osobnom nezadovoljstvu (sreći) i percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici aktivno bavili pjevanjem prije pandemije ili nisu te jesu li tijekom pandemije nastavili s pjevanjem u virtualnom okruženju („online“) ili su sasvim prekinuli s aktivnim pjevanjem. Potvrđene su hipoteze da učenici koji su članovi zbora i/ili ansambala osjećaju intenzivniji nedostatak i osobno nezadovoljstvo obustavom glazbenih aktivnosti tijekom pandemije nego oni koji su se aktivno bavili pjevanjem samo na satu Glazbene kulture te da su učenici koji su se tijekom pandemije bavili muziciranjem u virtualnom okruženju („online“) zadovoljniji i pokazuju pozitivnije emocije u odnosu na one koji su se prestali baviti glazbom. Drugi problem bio je istražiti postoji li razlika u percepciji pjevanja uživo i pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Potvrđeno je da učenici koji su iskusili i pjevanje uživo i pjevanje u virtualnom okruženju („online“) smatraju da pjevanje uživo ima veći učinak od pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Rezultati potvrđuju da pjevanje utječe pozitivno na pjevača te da ograničavanje pjevanja intenzivira osobno nezadovoljstvo.

COVID-19 ; remote learning ; personal satisfaction ; group music making ; singing

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70 (2)

2021.

245-291

objavljeno

0037-654X

1849-532X

10.38003/sv.70.2.11

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija, Pedagogija

Poveznice