Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

'Ad usum chori S. Antonii de Tinio' – Kninski rukopisni glazbeni kodeks fra Ivana Kneževića iz 1773. godine (CROSBI ID 72773)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Breko Kustura, Hana, Volarević, Domagoj 'Ad usum chori S. Antonii de Tinio' – Kninski rukopisni glazbeni kodeks fra Ivana Kneževića iz 1773. godine // Svečani zbornik za Sanju Majer-Bobetko / Doliner, Gorana, Tuksar, Stanislav, Beban, Hrvoje, Čunko, Tatjana (ur.). Zagreb, 2022. str. 111-120

Podaci o odgovornosti

Breko Kustura, Hana, Volarević, Domagoj

hrvatski

'Ad usum chori S. Antonii de Tinio' – Kninski rukopisni glazbeni kodeks fra Ivana Kneževića iz 1773. godine

Rad predstavlja do danas relativno nepoznati rukopisni glazbeni kantual (Kyriale/Cantoria) fra Ivana Kneževića (oko 1740.-1807.) napisan godine 1773. godine u šibenskom samostanu sv. Lovre za uporabu u franjevačkom bogoslužju samostana sv. Ante Padovanskog u Kninu. Autori iznose do sada nepoznate i relativno škrte biografske podatke o fra Ivanu kao prepisivaču litugijskih djela, te predstavljaju kodikološki i paleografski osvrt na sam izvor. Pri tom ga liturgijski i repertoarno definiraju kao kodeks čiji repertoar pripada europskom fenomenu stila cantus fractus. Osvjetljuju njegov sadržaj i istraživanje fokusiraju na prezentaciju konkordanci incipita mise koju se u literaturi, a posebno u bosanskim kantualima, naziva pojmom misa quotidiana. Repertoarno povijesnom analizom mise, pronalaze se možebitni gregorijanski korijeni zapjeva (početnog motiva) ove melodije u latinskim gregorijanskim kodeksima njemačkog područja, Italije i Češke. Autori istraživanje zaključuju tezom da je svaki pojedini franjevački samostan, pa tako i onaj kninski sv. Ante Padovanskog, jamačno poznavao suplement franjevačkog kantuala kojeg pretpostavljaju talijanski muzikolozi, ali je svjesno prilagođavao zajednički europski repertoar ritmiziranih koralnih napjeva stilu i načinu pjevanja, ali logično i interpretativnim mogućnostima svoje kninske franjevačke zajednice druge polovice 18. stoljeća.

Knin, Samostan sv. Ante, fra Ivan Knežević (1740.-1807.), Kyriale/Cantoria iz 1773., cantus fractus, misa quotidiana.

nije evidentirano

engleski

'Ad usum chori S. Antonii de Tinio' -Knin Manuscript Codex by Friar Ivan Knežević from 1773

nije evidentirano

Knin, Franciscan MOnstery of St Antony, misa quotidiana, friar Ivan Knežević (1740.-1807.), Kyriale, Cantoria, 1773, , cantus fractus,

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-120.

objavljeno

Podaci o knjizi

Svečani zbornik za Sanju Majer-Bobetko

Doliner, Gorana, Tuksar, Stanislav, Beban, Hrvoje, Čunko, Tatjana

Zagreb:

2022.

978-953-347-438-0

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti