Moć prilagodbe visokoobrazovnog sustava izvanrednim okolnostima – je li pandemija COVID – 19 narušila kvalitetu visokoobrazovnog procesa? (CROSBI ID 716273)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Dujmović Bocka, Jelena ; Romić, Danijela
hrvatski
Moć prilagodbe visokoobrazovnog sustava izvanrednim okolnostima – je li pandemija COVID – 19 narušila kvalitetu visokoobrazovnog procesa?
Prilagoditi se izvanrednim okolnostima nije nimalo lak niti jednostavan proces. Stoga je prilagodba visokoobrazovnog sustava u vrijeme pandemije COVID – 19 postala prioritet svim ključnim akterima na području visokog obrazovanja. Cilj je rada prikazati na koji je način organizacija koja obavlja djelatnost visokog obrazovanja od birokratskog modela poprimila elemente mijenjajuće odnosno adaptivne organizacije. S obzirom da visokoobrazovni sustav možemo promatrati kao otvoreni sustav na koji utječe niz relevantnih aktera, rad donosi i pregled istih s njihovom ključnom zadaćom, učiniti visokoobrazovni sustav otvorenijim, transparentnijim, modernizirati ga te europeizirati. Reforma javne uprave s naglaskom na javne službe treba napraviti zaokret prema primijeni komponenti upravnih doktrina novog javnog menadžmenta te dobre vladavine, ne samo u teorijskom smislu već i u praktičnom dijelu. Neoweberijanski pristup prakticira temeljne podloge organizacije, počevši od poštivanja vlasti, moći, autoriteta, hijerarhije, pravila i strukture. Nužno je za sagledati kako su se ti elementi primjenjivali u okolnostima trajanja pandemije COVID – 19. U radu se u teorijskom dijelu analizira visokoobrazovni sustav s birokratskim karakterom, njegov put k adaptivnom obliku. Središnji dio rada tiče se analize odredbi pravnih propisa kojima se regulira područje visokog obrazovanja, a koji se oslanjaju na primjenu adaptivnih elemenata organizacije. Zaključni dio rada odnosi se na iznošenje zaključnih misli u pogledu poboljšanja visokoobrazovnog sustava kao i na iznalaženje prijedloga za povećanje učinkovitosti djelovanja sustava. Nalazi analize vežu se uz odgovor na temeljno pitanje: je li moć prilagodbe visokoobrazovnog sustava u izvanrednoj situaciji utjecala na kvalitetu obrazovnog procesa i u kojoj mjeri te je li na taj način omogućila rast organizacije kao i usvajanje ključnih vrijednosti u javnoj upravi?
moć ; visokoobrazovni sustav ; pandemija COVID -19 ; otvorena organizacija ; adaptivna organizacija
nije evidentirano
engleski
The power of adjustment of higher education system to extraordinary circumstances – has the COVID-19 pandemic undermined the quality of higher education processes?
nije evidentirano
power ; higher education system ; the COVID-19 pandemic ; open organisation ; adaptive organisation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
5. Međunarodni znanstveni skup Europski realiteti - MOĆ
predavanje
25.03.2022-25.03.2022
Osijek, Hrvatska