MaaS (CROSBI ID 307682)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Juričić, D. ; Maršanić, R.
hrvatski
MaaS
Nakon približno desetgodišnje neposredne prakse u provedbi projekata iz okvira koncepcije pametnih gradova, može se jasnije razlučiti razlika između pojma pametnih gradova u svrhu političke promocije, osobito u razdoblju prije izbora, i same svrhe ideje pametnih i održivih gradova. Eksploatacija ideje pametnih gradova u svrhu političke promocije je uspješna ponajviše zbog velike asimetrije razumijevanja tog pojma od strane široke javnosti i javne administracije koja postaje agencijski dobitnik. Međutim, prava svrha je oblikovanje gradova u kojima žive zadovoljni ljudi, kojima se isporučuju javne usluge s najboljom vrijednosti za novac, u kojima je učinak digitalizacije takav da je građanima javna administracija neprimjetna. U pogledu mobilnosti, u pametnim i održivim gradovima javni je transport multimodalan, povezan, digitalan, otvoren i s javno dostupnim podatcima, usmjeren na korisnika i s jednostavnim, kompetetivnim, priušljivim i dostupnim tarifama. Radi se o ideji mobilnosti kao usluge isporučene građanima (Mobility as a Service – MaaS).
Mobilnost kao usluga – MaaS ; pametni gradovi ; javni transport ; vrijednost za novac
nije evidentirano
engleski
MaaS
nije evidentirano
Mobility as a service - MaaS ; smart cities ; public transport ; value for money
nije evidentirano