Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj jezikâ znanosti i stranih jezika u školama u Europi ‒ studija o europskim perspektivama i hrvatskoj stvarnosti (CROSBI ID 307674)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Gehrmann, Zygfryd ; Petravić, Ana Razvoj jezikâ znanosti i stranih jezika u školama u Europi ‒ studija o europskim perspektivama i hrvatskoj stvarnosti // Filologija : časopis Razreda za filološke znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 77 (2021), 1-57. doi: 10.21857/moxpjhw7rm

Podaci o odgovornosti

Gehrmann, Zygfryd ; Petravić, Ana

hrvatski

Razvoj jezikâ znanosti i stranih jezika u školama u Europi ‒ studija o europskim perspektivama i hrvatskoj stvarnosti

U radu se istražuje razvoj jezikâ u znanosti i stranih jezika u školstvu europskih zemalja s obzirom na aktualni trend anglofonizacije. Trenutno su u znanosti prisutna dva suprotstavljena koncepta: koncept English only koji dominira velikim dijelom znanstvenoga publiciranja u brojnim znanstvenim disciplinama, potiskujući sve druge pa tako i nacionalne jezike kao jezike znanosti, te koncept višejezične znanosti koji proizlazi iz europske znanstvene tradicije. U tom se kontekstu propituju dobici i gubici obaju koncepata za područje znanosti. Drugi aspekt rada bavi se stanjem i posljedicama implementacije anglofonih i višejezičnih koncepata u stranojezičnom obrazovanju. Ovdje je zamjetna promjena stavova prema učenju stranih jezika u smislu ekonomske računice troškova i dobiti: u središtu interesa nalaze se komunikacijski dosezi i prednosti na tržištu rada, a učenje stranih jezika kao učenje kulture gubi na važnosti. Treći aspekt rada usredotočen je na razvojne tendencije u znanosti i školstvu u Hrvatskoj. Na osnovi empirijskih istraživanja prikazuje se kako i znanstveni i obrazovni sustav u Hrvatskoj odlikuju jasni trendovi u smjeru koncepta English only. S druge pak strane, Hrvatska raspolaže višestoljetnom višejezičnom tradicijom na koju bi se mogla nadovezati višejezičnost u znanosti i obrazovanju. No za potonji smjer razvoja neophodne su odgovarajuće normativne odredbe i promjene na svim obrazovnim razinama ‒ od osnovne škole do visokoškolskog obrazovanja. Rezimirajući analizirane tendencije, razvidno je da se Hrvatska nalazi na prijelomnoj točki između višejezičnosti i koncepta English only. Krajnji ishod još uvijek je neizvjestan.

anglofonizacija ; višejezičnost ; jezik znanosti ; strani jezici u školi ; ekonomizacija

nije evidentirano

engleski

Development of the languages of science and foreign languages at schools - study of the European perspectives and the Croatian reality

nije evidentirano

anglophonisation ; multigualism ; language of science ; foreign languages at schools ; economisation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

77

2021.

1-57

objavljeno

0449-363X

1848-8919

10.21857/moxpjhw7rm

Povezanost rada

Filologija

Poveznice
Indeksiranost