Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja (CROSBI ID 72726)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Piršl, Elvi Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.). Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 8-22

Podaci o odgovornosti

Piršl, Elvi

hrvatski

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja

U radu se razmatra problem europske dimenzije u obrazovanju s posebnim osvrtom na jedan od njezinih indikatora, a to su europske vrijednosti, čija su glavna okosnica interkulturalizam, demokracija, ljudska prava, tolerancija, socijalna pravda i poštivanje različitosti. Važnost interkulturalnog odgoja je u sintezi posebnih i općih ciljeva intelektualnog, moralnog, etičkog i društvenog odgoja, ali i interkulturalnog obrazovanja. Cilj interkulturalnog odgoja i obrazovanja ne bi smio biti isključivo u znanju, nego u stavu prema znanju i potrazi za njim i njegovoj uporabi u korist pojedinca, ali i društva. Stoga bi se interkulturalni odgoj i obrazovanje trebao provoditi ne kao svojevrstan dodatak postojećim predmetima ili pak uvođenjem novoga nastavnog predmeta, nego kao načelo koje prožima ne samo sve nastavne predmete nego i cjelokupan život škole. Promicanje interkulturalnih načela i vrijednosti nemoguće je bez učiteljske interkulturalne kompetencije, koja predstavlja temelj kvalitetnog interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Učitelji kao kreatori interkulturalnih odnosa trebali bi biti uzor svojim učenicima i omogućiti nastavu koja se temelji na međusobnom razumijevanju, ravnopravnosti i interkulturalnoj osjetljivosti, koja će učenicima omogućiti da izrastu u osobe koje razumiju i cijene druge kulture.

europska dimenzija obrazovanja, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija, (vjero)učitelji

Rad je objavljen u dvojezičnom e-zborniku koji je nastao u okviru znanstveno-istraživačkog projekta RELIGOBRAZ – Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu. RELIGOBRAZ je projekt Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost, a predviđeno vrijeme trajanja projekta je od 15. siječnja 2020. do 14. siječnja 2024. godine. Dvojezični e-zbornik naslovljen "Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi" plod je Međunarodne znanstvene konferencije istog naslova održane 20. rujna 2021. godine na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

engleski

Education for Intercultural Competence of (Religious Education) Teachers

nije evidentirano

european dimension of education, intercultural education, intercultural competence, (religion) teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

8-22.

objavljeno

Podaci o knjizi

Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe

Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina

Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2022.

978-953-6420-40-7

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice