Analiza metoda određivanja elemenata luke i plovnih putova koji su značajni za maritimno projektiranje (CROSBI ID 448661)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vrlika, Ivan
Mohović, Robert
hrvatski
Analiza metoda određivanja elemenata luke i plovnih putova koji su značajni za maritimno projektiranje
Ovim diplomskim radom sustavno i komparativno analizirane su metode, smjernice i međunarodne preporuke za horizontalno i vertikalno projektiranje dimenzija i obilježja plovnih putova, posebice onih u prilaznim ograničenim plovnim područjima, uključujući luke s pripadajućim ulazima, područjima za manevriranje i privez, te ostalim lučkim objektima. U svrhu definiranja i dimenzioniranja elemenata koji formiraju plovidbeni kanal i lučki bazen korištene su smjernice PIANC-a „Međunarodne udruge za infrastrukturu plovnih putova“, španjolskog ROM-a 3.1-99 putem „Preporuka za maritimne radove“, japanskog MLIT-a „Ministarstva transporta, infrastrukture i turizma“ i ostalih relevantnih autora. Prema prethodno spomenutim publikacijama izvedeni su fundamentalni čimbenici koji direktno ili indirektno utječu na maritimno projektiranje plovnih putova i luka. Takvi ključni parametri i kriteriji u projektiranju prilaznog plovnog puta i lučkog bazena kao što su mikrolokacija maritimnog projekta, širina, duljina, dubina vode, postava (orijentacija), pokos, topografski, hidrografski (batimetrijski), hidrološki i geotehnološki uvjeti, sile međudjelovanja (interakcije), gustoća pomorskog prometa, kapacitet prilaznog sustava i dostupnost pomagala u navigaciji razmotreni su putem determinističke i probabilističke metodologije temeljene na početnoj pretpostavci koncepta projektnog broda. Deterministički pristup predočen je kao dio konceptualne faze projektiranja kojom je omogućena samo gruba analitička procjena horizontalnih i vertikalnih dimenzija elemenata luke i plovnog puta primjenom tabličnih izraza, empirijskih i matematičkih formulacija zajedno s ograničenom količinom podataka koji se odnose na projektni brod i okolišne uvjete koji uključuju morske mijene, vidljivost te led. Također, putem konceptualne faze projektiranja definirane su preporučene minimalne brzine plovidbe i ograničavajući operativni uvjeti uzimajući u obzir vrstu plovidbenog područja i djelovanje prevladavajućih sila vjetra, valova i morskih struja u svrhu ispunjenja sigurnosnih zahtjeva tijekom plovidbe i boravka broda na mjestu priveza. Kako bi se testirali, razvili, prilagodili i optimizirali rezultati konceptualne faze projektiranja može se primjeniti i probabilistička metodologija koja korelira s detaljnom fazom projektiranja. Praktična primjena ove metode zahtjeva korištenje numeričkih modela, simulatorske studije, testiranja fizičkih modela, statističke tehnike i analize područja zauzetog brodom pri različitim manevrima kako bi se unaprijed definirao rizik i vjerojatnost prekoračenja specifičnih dimenzija plovnog puta i luke s pripadajućom procjenom troška/koristi.
detaljna faza projektiranja, deterministička metodologija, elementi luke i plovnog puta, konceptualna faza projektiranja, probabilistička metodologija
nije evidentirano
engleski
Analysis of methods for determining port and fairways elements which are significant for maritime design
nije evidentirano
Detailed Design Stage, deterministic methodology, port and fairway elements, Concept Design Stage, probabilistic methodology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
403
14.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Pomorski fakultet u Rijeci
Rijeka