Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti (CROSBI ID 716185)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikolić, Lidija
hrvatski
Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti
Cilj je ovoga rada provjera faktorske strukture i metrijskih karakteristika pedagoškog Testa glazbenih sposobnosti (Nikolić, 2017 ; TGS) koji je kreiran za ispitivanje glazbenih sposobnosti studenata učiteljskih studija. U istraživanju je upotrijebljena originalna verzija testa, a istraživanje je provedeno na uzorku od 181 studentice Ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska. Istraživanjem je utvrđeno da TGS ima dobra metrijska svojstva. Rezultati provjere TGS-a pokazali su dobru internu konzistenciju (α=0, 96) te značajan koeficijent pouzdanosti (r=0, 97). Faktorska analiza ukazala je na trofaktorsku strukturu TGS-a u kojoj je najviše do izražaja došao faktor općih glazbenih sposobnosti. Pouzdanost je potvrđena i na razini subskala koje su izdvojene kao opće glazbene sposobnosti (α=0, 94), više slušne sposobnosti (α=0, 92) i ritamske sposobnosti (α=0, 73). Zbog svojih dobrih metrijskih svojstava, TGS se preporučuje za prognostičke svrhe razredbenog postupka na upis na učiteljski i odgojiteljski studij, utvrđivanje statusa glazbenih sposobnosti studenata spomenutih studija u svrhu planiranja nastavnog procesa i odabira metoda i tehnika poučavanja glazbe te znanstvena istraživanja procesa stjecanja i razvoja glazbenih kompetencija kod adolescenata i odraslih.
glazbene kompetencije ; glazbeno obrazovanje ; testiranje ; odgojitelji ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Verification of metric characteristics of the Test of Musical Abilities
nije evidentirano
kindergarten teachers, music competencies ; music education ; primary education teachers ; testing
nije evidentirano
Podaci o prilogu
250-268.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3.međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-43-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096