Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja (CROSBI ID 307503)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Medić, Igor
hrvatski
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja
U sklopu provođenja kurikulske reforme u osnovnoškolskome i u srednjoškolskome sustavu Republike Hrvatske od šk. god. 2018./2019. jedna je od važnih promjena i uvođenje različitih oblika formativnoga vrednovanja uz sumativno vrednovanje, koje je dominiralo u tradicionalnome pristupu poučavanju. Prema novomu Kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u osnovnim školama i gimnazijama (2019.), kao i prema drugim predmetnim kurikulumima, osim vrednovanja naučenoga u nastavi treba njegovati vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje. Rad će na tragu tih zahtjeva predložiti moguće načine vrednovanja u predmetnome području izražavanja u gimnazijskoj nastavi Hrvatskoga jezika, i to na primjeru pisanja eseja kao uzornoga raspravljačkog teksta. Opisuju se situacije u kojima se zadaju i uvježbavaju takvi zadatci i predlažu se popisi za samovrednovanje i za vrednovanje tako nastalih uradaka, kojima se potiču refleksija i razvoj metakognitivnih znanja. Cilj je rada ponuditi više konkretnih primjera iz nastavne prakse koji povezuju oblike formativnoga vrednovanja i nastavu izražavanja u materinskome jeziku s razvijanjem složenih znanja i vještina koje obuhvaćaju funkcionalna i stvaralačka pismenost.
formativno vrednovanje, jezično izražavanje, popis za (samo)vrednovanje, esej
nije evidentirano
engleski
The role of formative assessment in teaching essay writing skills in high school Croatian language classrooms
nije evidentirano
formative assessment, rubrics, essay
nije evidentirano