Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja (CROSBI ID 307503)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Medić, Igor Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja // SaZnanje, (2020), 2; 458-470

Podaci o odgovornosti

Medić, Igor

hrvatski

Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja

U sklopu provođenja kurikulske reforme u osnovnoškolskome i u srednjoškolskome sustavu Republike Hrvatske od šk. god. 2018./2019. jedna je od važnih promjena i uvođenje različitih oblika formativnoga vrednovanja uz sumativno vrednovanje, koje je dominiralo u tradicionalnome pristupu poučavanju. Prema novomu Kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u osnovnim školama i gimnazijama (2019.), kao i prema drugim predmetnim kurikulumima, osim vrednovanja naučenoga u nastavi treba njegovati vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje. Rad će na tragu tih zahtjeva predložiti moguće načine vrednovanja u predmetnome području izražavanja u gimnazijskoj nastavi Hrvatskoga jezika, i to na primjeru pisanja eseja kao uzornoga raspravljačkog teksta. Opisuju se situacije u kojima se zadaju i uvježbavaju takvi zadatci i predlažu se popisi za samovrednovanje i za vrednovanje tako nastalih uradaka, kojima se potiču refleksija i razvoj metakognitivnih znanja. Cilj je rada ponuditi više konkretnih primjera iz nastavne prakse koji povezuju oblike formativnoga vrednovanja i nastavu izražavanja u materinskome jeziku s razvijanjem složenih znanja i vještina koje obuhvaćaju funkcionalna i stvaralačka pismenost.

formativno vrednovanje, jezično izražavanje, popis za (samo)vrednovanje, esej

nije evidentirano

engleski

The role of formative assessment in teaching essay writing skills in high school Croatian language classrooms

nije evidentirano

formative assessment, rubrics, essay

nije evidentirano

Podaci o izdanju

(2)

2020.

458-470

objavljeno

2744-1210

Povezanost rada

Povezane osobe



Filologija, Pedagogija