Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI (CROSBI ID 716089)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2021. str. 729-742

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka

hrvatski

ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI

Svjesni otvorenih pitanja o odgoju kao procesu u radu ne pretendiramo na sveobuhvatan pristup o teorijama odgoja. Aktualno stanje upućuje na zanemarivanje značaja odgoja i odgojnih funkcija. Izostaju šire rasprave može li obitelj i društvo primjereno ljudskom dostojanstvu odgovoriti izazovima zanemarujući značaj odgoja i proklamiranih ciljeva humanog razvoja osobe. U osebujnom dijapazonu kriza kao društveno razvojno- tranzicijske “neminovnosti” (gospodarska, socijalna i dr.) s obzirom na moguće posljedice krizu odgoja i moralnih vrijednosti smatramo ozbiljnom krizom na koju sukladno problemu suvremena pedagogijska znanost valja primjereno reagirati. U radu su prikazani rezultati rasprave o nekim aspektima odgoja djece, izazove i viziju odgoja djece u budućnosti. Ispitanici (N=425) su odgojno- obrazovni i zdravstveni djelatnici, izvanredni studenti sa dva Sveučilišta u RH: Filozofski fakultet i Zdravstveni studiji u Rijeci ; Zdravstveni studij Sveučilišta Sjever. Vođena je forum rasprave tijekom dvije akademske godine (2019-2021) što je omogućilo pluralizam mišljenja i različitost fokusa u odnosu na izazove i perspektive odgoja djece. Ispitanicima su postavljena tri tematska pitanja na koja se zahtijevao esejski tip odgovora. Analitičko- strukturalnim pristupom odgovori ispitanika s jedne strane upućuju na optimističnost glede stanja i perspektiva odgojne funkcije prije svega roditelja dok s druge strane detektirani su prema mišljenju ispitanika ključni odgojni problemi kao što je odgojna abdikacija roditelja, permisivne i rizične „cetrifugalne“ obitelji kao i pretjerano zaštitničko „helikoptersko“ roditeljstvo. Škola kao inače potencijalno respektabilna odgojna sredina sve više posvećuje pozornost obrazovnom aspektu. Rezultati pridonose pedagoškoj znanosti i praksi prvenstveno fokusu na primarno preventivne i intervencijske aktivnosti kako bi se približili općem cilju uspješnijeg funkcioniranja obitelji kao i snažnijem poticanju odgojne funkcije škole.

odgoj, razvojni ciljevi, moralne vrijednosti, osnaživanje obitelji

comprehensive approach to educational theories. It seems that the importance of upbringing and the family educational functions are marginalized in the current situation. It should be discussed more broadly whether the family and society can respond to the challenges by neglecting the importance of education and the proclaimed goals of all human development. Modern pedagogical science should respond appropriately to the possible consequences of the education and moral values crisis, especially because of the peculiarly range of crises as a social development-transition "inevitability" (economic, social, etc.). Through the analytical-structural approach, the respondents were asked three thematic questions about the upbringing of children in the family. Respondents (425) are educational and health professionals, part-time students of 729 two Universities in the Republic of Croatia, the Faculty of Humanities and Social Sciences and Health Studies in Rijeka; University of North Health Studies. The answers were collected through a forum discussion during the two academic years from 2019 to 2021, which included a larger number of respondents

engleski

RAISING CHILDREN IN THE FAMILY, CHALLENGES AND PERSPECTIVES - CONTRIBUTION TO THE FAMILY EMPOWERMENT MODEL

nije evidentirano

upbringing, development goals, moral values, family empowerment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

729-742.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

1986-9886

Podaci o skupu

XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

predavanje

25.06.2021-27.06.2021

Sunčana obala, Bugarska

Povezanost rada

Pedagogija