Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet (CROSBI ID 307384)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Roje Đapić, Mia ; Buljan Flander, Gordana ; Selak Bagarić, Ella Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet // Napredak (Zagreb), 161 (2020), (1-2); 45-61

Podaci o odgovornosti

Roje Đapić, Mia ; Buljan Flander, Gordana ; Selak Bagarić, Ella

hrvatski

Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet

Screen Time odnosi se na ukupno vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima. Prema preporukama stručnjaka djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće trebala koristiti male ekrane, a do polaska u školu to vrijeme bi trebalo biti maksimalno sat vremena, uz aktivnu uključenost roditelja. Cilj ovog rada bio je ispitati navike korištenja malih ekrana kod djece predškolske dobi u Hrvatskoj te ih usporedno analizirati s dostupnim podatcima drugih država. Prikazani podatci odnose se na 653 djece koja pohađaju predškolske ustanove u Republici Hrvatskoj, a dobiveni su od njihovih skrbnika. Rezultati pokazuju da sva djeca predškolske dobi koriste male ekrane, započinju prije druge godine te ih svakodnevno koriste više od dva sata. Roditelji daju djeci male ekrane za zabavu, učenje, zaokupljanje pažnje i uklapanje u društvo, a glavni izazovi roditelja su uspostavljanje pravila i nadzora te procjena korisnosti/štetnosti malih ekrana. Zaključno, vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima premašuje preporuke stručnjaka i stavlja djecu u razvojno rizičnu skupinu, pa se implicira potreba za edukacijom, prevencijom i ranom intervencijom od vrtićke dobi djece.

edukacija, predškolska djeca, roditelji, Screen Time

nije evidentirano

engleski

Small children in front of screens: Croatia in relation to Europe and the world

nije evidentirano

education, preschoolers, parents, screen time

nije evidentirano

Podaci o izdanju

161 ((1-2))

2020.

45-61

objavljeno

1330-0059

1848-8641

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Psihologija

Poveznice