Razvoj humanoidnih robota kao nastavnih materijala u nastavi engleskoga jezika primarnoga obrazovanjea (CROSBI ID 715985)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Karabin, Petra
hrvatski
Razvoj humanoidnih robota kao nastavnih materijala u nastavi engleskoga jezika primarnoga obrazovanjea
Posebnost nastave stranoga jezika je u tome što su unutar iste uključene najrazličitije nastavne teme, a uz to se usvajaju jezične vještine uz korištenje raznovrsnih nastavnih materijala. Posljednji nastavni materijal, koji je ujedno dio obrazovne tehnologije, koji se postupno uvodi u nastavu stranog jezika je obrazovni robot (Nikolić, 2016). To je rezultiralo pojavom termina učenja uz pomoć robota (eng. Robot-Assisted Language Learning ; Han, 2012), što se odnosi na učenje jezika uz robota koji ima antropomorfna obilježja s naglaskom na suradničko i interaktivno učenje. Cilj ovoga rada je ponuditi primjer triju humanoidnih robota (UBTECH Alpha 1 Pro, Leju Aelos 1S, Meccano Meccanoid 2.0 G16) koje je moguće koristiti u nastavi engleskoga jezika. U okviru opisa robota kratko će se navesti primjeri aktivnosti uz koju se robot može koristiti, a pritom će se služiti sljedećim udžbenicima: New Building Blocks 1, New Building Blocks 3 i Hello, World!. Navedene aktivnosti je moguće prilagoditi potrebama učenika, veličini razreda te primijeniti i u ostalim razredima ranog učenja engleskoga jezika. Predložene nastavne aktivnosti će uključivati grupni rad i/ili individualni rad učenika. Svaka aktivnost će biti različita te će se u svakoj uz korištenje robota koristiti i engleski jezik. Za svaku aktivnost će se predvidjeti odgojno- obrazovni ishodi učenja prema posljednjem obrazovnom kurikulumu i očekivano trajanje aktivnosti. Važno je napomenuti da će predložena nastavna aktivnosti biti samo jedna od aktivnosti cijelog nastavnog sata koji će uključivati međupredmentu korelaciju nastavnog predmeta Engleski jezik i nastavnog predmeta Informatike. Nastavne aktivnosti će se upotpuniti konkretnim primjerima iz udžbenika, koji se koristi u nastavi, te će se ponuditi prijedlog u kojem se razredu one mogu upotrijebiti. Razvijanje i uključivanje robota kao nastavnog materijala u nastavni proces se u svijetu aktivno događa posljednjih dva desetljeća (Han, 2012), no ono je u Republici Hrvatskoj tek u povojima. Prema Randallovoj (2019), najčešće korišteni roboti u nastavnome procesu su oni antropomorfnog izgleda, tzv. humanoidni roboti. Iz tog razloga, ovim preglednim radom se dionicima odgojno-obrazovnog procesa želi ponuditi opis triju humanoidnih robota koje je moguće koristiti na nastavi engleskoga jezika u osnovnoškolskome obrazovanju uz primjer nastavnih aktivnosti koje koreliraju dva različita nastavna predmeta (Engleski jezik i Informatika) te međupredmetno ostvaruju odgojne i obrazovne ishode.
edukacijska robotika ; humanoidni roboti ; nastava engleskog jezika
nije evidentirano
engleski
Development of Humanoid Robots as Instructional Materials in Primary School English Language Teaching (ELT)
nije evidentirano
educational robotics ; humanoid robots ; English language teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-30.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja - Dani doktoranada 2021.
Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor
Osijek:
978-953-8371-04-2
Podaci o skupu
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
predavanje
10.09.2021-11.09.2021
Osijek, Hrvatska