Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju (CROSBI ID 448518)

Ocjenski rad | diplomski rad

Serdar, Katarina Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju / Mihić, Josipa ; Borić, Ivana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2020

Podaci o odgovornosti

Serdar, Katarina

Mihić, Josipa ; Borić, Ivana

hrvatski

Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju

Cilj istraživačkog rada Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju bio je prikazati postupak kreiranja i praćenja kvalitete implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju. Specifični ciljevi ovog rada bili su utvrditi kvalitetu procesa implementacije promatrane intervencije s obzirom na različite aspekte implementacije te kreirati i opisati preporuke za unapređenje preventivne socijalnopedagoške intervencije sukladno prediktorima učinkovite implementacije. Za potrebe provedbe istraživanja, odnosno za praćenje procesa implementacije korištene su metode intervjua, opažanja te fokus grupa. Za provedbu preventivnog programa bili su zaduženi autori programa, stručnjaci koji djeluju u udruzi Amazonas, dok su u procesu implementacije sudjelovale učiteljica i stručna suradnica škole. Rezultati istraživanja upućuju da se kvaliteta procesa implementacije preventivnog programa „Ritam razreda“ razlikuje s obzirom na različite aspekte implementacije. Naime, utvrđeno je kako su jedinstvenost/diferencijacija programa, obuhvat i zainteresiranost korisnika aspekti implementacije koji su zadovoljeni, dok aspekte praćenje skupina uključenih u intervenciju te kontrolnih skupina i prilagodba programa u ovom istraživanju nije bilo moguće procijeniti. Aspekti dosljednost, doseg i kvaliteta su narušeni s obzirom na učinjene izmjene i odstupanja u strukturi i sadržaju pojedinih radionica. Sukladno prediktorima učinkovite implementacije, utvrđeno je da postoji prostor za poboljšanje preventivnog programa „Ritam razreda“. Slijedom rečenog, kreirane su sljedeće preporuke: učiniti program teorijski i znanstveno utemeljenim, ciljeve utemeljiti na procjeni potreba te voditi računa o usklađenosti ciljeva i aktivnosti, kvalitetnije planirati vrijeme aktivnosti i radionica, osigurati refleksiju nakon središnjih aktivnosti, evaluirati preventivni program, educirati provoditelje za provedbu aktivnosti iz preventivnog programa, osigurati kontinuitet provođenja preventivnog programa, raditi na sveobuhvatnosti preventivnog programa, osigurati poticajnu administrativnu podršku, kreirati priručnik za preventivni program „Ritam razreda“, uzeti u obzir ostale intervencije u sustavu te osigurati stalne konzultacije i vodstvo. Rezultati ovog istraživačkog rada ukazuju na važnost primjene prediktora za kvalitetnu implementaciju preventivnih programa te pružaju vrijedne informacije za unapređenje programa i njegovo buduće širenje.

implementacija, praćenje procesa implementacije ; škola ; prevencija ; sociopedagoške intervencije

nije evidentirano

engleski

Monitoring the process of the development and implementation of a preventive sociopedagogical intervention in a school setting

nije evidentirano

implementation, monitoring the implementation process ; school ; prevention ; sociopedagogical interventions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

113

11.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice