Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja (CROSBI ID 307321)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kostelić, Katarina ; Salopek, Ivana
hrvatski
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja
Statistička pismenost jedna je od kritičnih vještina odraslih osoba potrebna za funkcioniranje u modernom društvu kao informiranih i aktivnih građana i zaposlenika, ali i često zanemarena vještina. Jedan od razloga može biti neujednačenost pri definiranju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja, pri čemu se tri pojma isprepliću. Svrha rada jest ukazati na važnost statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja te pojmovno ih odrediti. U radu je predstavljen sistematizirani pregled pristupa pojmovnom određivanju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Rezultat je predloženi okvir definicija uz prateće elemente znanja, dispozicije i razina obrazovnih ishoda. Specifična znanja, vještine i način razmišljanja uz primjenu u različitim područjima djelovanja argumenti su za priznavanje statističke pismenosti kao generičke kompetencije. Postavljanje definicija prvi je korak pri operacionalizaciji i implementaciji, uz implikacije vezane za poziciju u kurikulumu i provedbu.
statistička pismenost ; statističko zaključivanje ; statističko mišljenje
nije evidentirano
engleski
Conceptual definitions of statistical literacy, reasoning and thinking
nije evidentirano
statistical literacy, statistical reasoning, statistical thinking
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (2)
2021.
91-122
objavljeno
1846-1484
1848-8455
10.32728/mo.16.2.2021.05