Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša? (CROSBI ID 715800)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Prosoli, Rebeka ; Karlović Vragolov, Matea ; Barić Renata
hrvatski
Kako trener može poticati i razvijati suradnički odnos s roditeljima mladih sportaša?
Uključenost djeteta u sport sama po sebi neće nužno dovesti do pozitivnih posljedica jer su one rezultat, ne samo sudjelovanja, nego i iskustava koje dijete doživljava baveći se sportom (Bryne, 1993). Treneri i roditelji predstavljaju važne odrasle osobe čiji stavovi, vjerovanja i ponašanja značajno utječu na iskustva mladih sportaša, a njihov međusobni odnos može utjecati na uspješnost cijelog sportskog programa (Bryne, 1993 ; Hellstedt, 1987). Treneri se u praksi nerijetko susreću s izazovima vezanim uz roditelje djece sportaša, s kojima se pokušavaju nositi na različite načine npr. ignoriranjem problema, prebacivanjem odgovornost na sportaša ili pokušajem isključivanja roditelja iz sportskih aktivnosti njihovog djeteta (Hellstedt, 1987). Takva ponašanja smatraju se nepoželjnima, a stručnjaci u području sugeriraju da bi treneri trebali razvijati i održavati suradnju s roditeljima svojih sportaša, s ciljem povećanja vjerojatnosti da djeca koju treniraju iskuse ostvarivanje svih benefita koje im sudjelovanje u sportskim aktivnostima može donijeti (Bryne, 1993). Roditeljima mladih sportaša često nedostaje znanja i informacija o tome koja je njihova uloga i kako mogu pridonijeti optimalnom sportskom razvoju svog djeteta. Uz to, uloga roditelja u sportu mijenja se usporedno s djetetovim napretkom kroz faze sportskog razvoja (Weinberg i Gould, 2011). Trener je jedna od najvažnijih stručnih osoba koja roditeljima može dati informacije vezane uz njihovu ulogu, obaveze, odgovornosti i prava te ih educirati o poželjnim i nepoželjnim ponašanjima roditelja, kao i o posljedicama koje takva ponašanja mogu imati na dijete. O uspješnom odnosu roditelja i trenera ovisi i napredak, razvoj i uspjeh sportaša (Hellstedt, 1987). S druge strane, važno je razumjeti i potrebe roditelja da im dijete bude sigurno, da ima stručnog trenera koji je zainteresiran za napredak njihovog djeteta te da o napretku svog djeteta dobiju informacije. Trener može komunicirati s roditeljima i educirati ih na različite načine: putem roditeljskih i individualnih sastanaka, letaka i priručnika za roditelje, pomoću anketa putem kojih roditelji mogu dati povratne informacije, na neformalnim druženjima u organizaciji kluba, putem web stranice, mailing liste te organizacijom predavanja i radionica za roditelje sportaša na kojima podučavaju stručnjaci iz drugih relevantnih područja (npr. psihologije, pedagogije, itd.). Cilj ovog rada je ukratko prikazati neke od navedenih metoda.
roditelji, sportaši, treneri
nije evidentirano
engleski
How can a coach encourage and develop a collaborative relationship with the parents of young athletes?
nije evidentirano
parents, athletes, coaches
nije evidentirano
Podaci o prilogu
381-384.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 20. međunarodna online konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022"
Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor ; Krakan, Ivan
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske
1849-7454
Podaci o skupu
20. godišnja međunarodna konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2022."
poster
18.02.2022-18.02.2022
Zagreb, Hrvatska