Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa (CROSBI ID 306826)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ciboci Perša, Lana ; Levak, Tomislav ; Beljo, Adrian Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa // Sociologija i prostor, 59 (2021), 3(222); 557-575. doi: 10.5673/sip.59.3.11

Podaci o odgovornosti

Ciboci Perša, Lana ; Levak, Tomislav ; Beljo, Adrian

hrvatski

Kritičko vrednovanje dezinformacija u medijima unutar formalnog obrazovnog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa

Od same pojave pandemije koronavirusa u medijima su se, a osobito na društvenim mrežama, osim pouzdanih i istinitih informacija pojavljivale i brojne dezinformacije o virusu, cijepljenju i njegovim posljedicama. Izloženost medijima u tom kriznom razdoblju ukazala je na važnost posjedovanja medijskih kompetencija s ciljem odabira kvalitetnih, pouzdanih i vjerodostojnih informacija. Naime, kritičko vrednovanje medijskih sadržaja postalo je ključno za pravilno razlikovanje istinitih i pouzdanih od nepouzdanih i nevjerodostojnih informacija. Za adekvatno stjecanje medijskih kompetencija važno je kvalitetno medijsko obrazovanje, koje se u Hrvatskoj, kada je u pitanju formalni obrazovni sustav, primarno provodi kroz nastavu Hrvatskoga jezika, ali i kroz različite međupredmetne teme (Ciboci, 2018.a). Vodeću ulogu u tom procesu imaju učitelji Hrvatskoga jezika i školski knjižničari (Ciboci, 2018.a ; Kanižaj i Car, 2015. ; Ciboci i Osmančević, 2015.). Da bismo mogli obrazovati mlađe generacije i potaknuti ih na kritičko promišljanje o medijima i medijskim sadržajima, oni koji ih tome podučavaju moraju biti medijski pismeni. Postavlja se pitanje koliko su sami provoditelji medijskog obrazovanja uspješni u prepoznavanju dezinformacija u medijima te koliko su često u posljednjih godinu dana stavljali naglasak u školama upravo na te teme, budući da su djeca jednako kao odrasli izloženi brojnim dezinformacijama o koronavirusu, koje itekako mogu utjecati na njihove stavove i razmišljanja o cjelokupnoj pandemiji. U ovom je radu, metodom ankete, analizirano koliko školski knjižničari prepoznaju dezinformacije u medijima, kao i koliko je aktivnosti u posljednjih godinu dana u školama provedeno s ciljem educiranja učenika upravo o tom važnom problemu.

dezinformacije ; kritičko vrednovanje ; medijsko obrazovanje ; medijska pismenost ; koronavirus ; knjižničari

nije evidentirano

engleski

Critical evaluation of disinformation in the media within the formal education system during the coronavirus pandemic

nije evidentirano

disinformation ; critical evaluation ; media education ; media literacy ; pandemic ; coronavirus ; librarians

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (3(222))

2021.

557-575

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.59.3.11

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija, Politologija, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost