Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika (CROSBI ID 306813)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sever Globan, Irena Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika // Hrvatski filmski ljetopis, 27 (2021), 106; 30-43

Podaci o odgovornosti

Sever Globan, Irena

hrvatski

Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika

Članak govori o religioznom zaleđu Alfreda Hitchcocka, pristupajući analizi njegovih filmova iz teološke perspektive, a uzimajući u obzir njegov jezuitski odgoj i odrastanje u katoličkoj obitelji. Dva su temeljna pravca koja se u tom kontekstu navode: jedan je jansenistički kojeg su u Hitchcockovim filmovima prepoznali Erich Rohmer i Claude Chabrol, a drugi je katolički (isusovački) kojeg zagovara filmski kritičar i Isusovac Neil Hurley. Vjera, duhovnost i moral u Hitchcockovim se filmovima sakrivaju u temama koje se bave nevino optuženim ''kristolikim'' likovima, osjećaju krivnje i grijeha s kojom se likovi bore, moralno-etičkom dvoznačnošću, nutarnjom borbom dobra i zla. Hitchcockov metafizički svijet na vizualnom se pak planu otkriva kroz fotografiranje eksplicitnih kršćanskih motiva i simbola te implicitnih duhovnih stanja snimanjem padova u provaliju, spiralnih pokreta kamere, odrazima u ogledalu. Filmovi koji se smatraju ''najkatoličkijima'', a u kojima se pojavljuju implicitno i eksplicitno vjerski motivi, jesu Ispovijedam se (I Confess, 1953) i Krivo optužen (The Wrong Man, 1956), dok će se u članku pažnja autora usredotočiti upravo na ovaj posljednji.

Hitchcock, metafizika, kršćanstvo, Bog, Krivo optužen

nije evidentirano

engleski

Sin, Guilt, Redemption: Hitchcock's Metaphysics

nije evidentirano

Hitchcock, metaphysics, Christianity, God, The Wrong Man

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (106)

2021.

30-43

objavljeno

1330-7665

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)