Utjecaj dezinformacija i krivotvorina na poslovne procese i reputaciju poduzeća (CROSBI ID 715539)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miletić, Lana ; Akrap, Gordan
hrvatski
Utjecaj dezinformacija i krivotvorina na poslovne procese i reputaciju poduzeća
Reputacija kao pojam je neopipljiv resurs koji može imati znatne, bilo pozitivne bilo negativne, učinke u domeni opipljivih, materijalnih resursa u poslovnom svijetu. Reputacija ovisi o brojnim čimbenicima, bez obzira radi li se o privatnoj ili poslovnoj reputaciji. Kad se govori o reputaciji poduzeća, važno je imati na umu da se na nju utječe interno, unutar poduzeća, vlastitim procesima, vođenjem i uspostavljanjem vrijednosti, proizvoda, sadržaja te ljudskim kapacitetima kao i marketinškim i poslovnim djelovanjima. Reputacija ovisi i o vanjskim utjecajima poput djelovanja konkurencije, postojeće ili moguće, ali i o djelovanjima koja naizgled nisu izravno uzročno-posljedično međusobno povezana. S obzirom da reputacija može biti pozitivna ili negativna, tako i utjecaji na nju mogu proizvoditi pozitivne i negativne učinke. U doba najveće široke dostupnosti informacija, dezinformacije su sve češća pojava. One mogu imati veliki utjecaj na reputaciju, a time i poslovanje poduzeća: lažna predstavljanja, kako brojki i procesa, tako i proizvoda određenog poduzeća, mogu imati dalekosežne posljedice i dovesti u pitanje reputaciju i imidž poduzeća, ali i samu njenu opstojnost i budućnost. Jedno od dezinformacijskih područja kojima se negativno može djelovati na reputaciju nekog poduzeća, a samim time i na njegovu poslovnu uspješnost, je i pojava krivotvorina izvornih proizvoda ciljanog/napadnutog poduzeća čija kvaliteta može bitno odudarati od izvornika. Time se, kod neinformirane publike, stvara negativan reputacijski utjecaj na poduzeće koje proizvodi originalne proizvode. Reputacija može činiti konkurentsku prednost pred ostalima što je svrstava visoko na ljestvici prioriteta o kojima valja brinuti svako ono poduzeće koje želi biti uspješno. Na konkretnom primjeru Podravke bit će pokazano kakav su utjecaj materijalne i informacijske dezinformacije, u vidu krivotvorina proizvoda, imale na poduzeće te mogu li potencijalne ugroze svoj negativni utjecaj pretvoriti, dugoročno, u pozitivan i dovesti do osnaživanja poduzeća čija je reputacija na kušnji.
dezinformacija, reputacija, reputacijski rizik, imidž, poslovna reputacija, krivotvorine, studija slučaja
Organizatori konferencije su: Agencija za elektroničke medije, Medijska istraživanja, HAZU
engleski
The impact of disinformation and counterfeiting on the business process and company reputation
nije evidentirano
disinformation, reputation, reputation risk, image, business reputation, counterfeits, case study
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Komentari, govor mržnje, dezinformacije i regulacija javne komunikacije
predavanje
16.09.2020-17.09.2020
Zagreb, Hrvatska