Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Numeričko istraživanje pojave interferencije kod katamarana (CROSBI ID 448239)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Tomljenović, Ivan Numeričko istraživanje pojave interferencije kod katamarana / Degiuli, Nastia ; Farkas, Andrea (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2022

Podaci o odgovornosti

Tomljenović, Ivan

Degiuli, Nastia ; Farkas, Andrea

hrvatski

Numeričko istraživanje pojave interferencije kod katamarana

U ovom radu provedeno je numeričko određivanje ukupnog otpora, trima i urona modela jednotrupnog broda i katamarana Delft 372 primjenom računalne dinamike fluida (eng. Computational Fluid Dynamics - CFD) s ciljem istraživanja utjecaja pojave interferencije na ukupni otpor katamarana. Numeričke simulacije provedene su primjenom komercijalnog programskog paketa STAR-CCM+. Matematički model temeljen je na Reynoldsovim osrednjenim Navier - Stokesovim jednadžbama (eng. Reynolds Averaged Navier - Stokes - RANS) uz primjenu k - ω SST (eng. Shear Stress Transport) modela turbulencije. Za potrebe provedbe numeričkih simulacija, primijenjen je model nestacionarnog, trodimenzijskog, viskoznog strujanja, dok je za praćenje i lociranje slobodne površine primijenjena metoda udjela fluida u volumenu (eng. Volume of fluid - VOF). Numeričko istraživanje provedeno je za tri vrijednosti Froudeovih brojeva: 0, 3 ; 0, 5 ; 0, 75 te za dva razmaka između trupova katamarana, što je omogućilo ispitivanje utjecaja razmaka između trupova i Froudeovog broja na pojavu interferencije. Provedena je verifikacija dobivenih numeričkih rezultata te je izračunata nesigurnost mreže i vremenskog koraka pri određivanju otpora modela jednotrupnog broda i katamarana Delft 372. Nadalje, provedena je i validacija rezultata usporedbom dobivenih numeričkih rezultata s eksperimentalnim rezultatima dostupnim u literaturi. Pokazano je da je ukupni otpor katamarana veći od dvostruke vrijednosti otpora jednotrupnog broda, što ukazuje na pojavu nepovoljne interferencije pri ispitanim Froudeovim brojevima i razmacima između trupova. Konačno, pokazano je kako se računalna dinamika fluida može primijeniti kao koristan alat u istraživanju pojave interferencije.

katamaran, interferencija, računalna dinamika fluida, ukupni otpor, Reynoldsove osrednjene Navier-Stokesove jednadžbe, k-ω STT model turbulencije

nije evidentirano

engleski

Numerical investigation into the interference phenomenon for a catamaran

nije evidentirano

catamaran, interference, Computational Fluid Dynamics, total resistance, Reynolds Averaged Navier-Stokes equations, k-ω SST turbulence model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

03.03.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja, Strojarstvo