Tjelesna aktivnost kod učenice s Down sindromom – analiza slučaja (CROSBI ID 306632)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Alić, Jelena ; Kolega, Dora
hrvatski
Tjelesna aktivnost kod učenice s Down sindromom – analiza slučaja
Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj tjelesne aktivnosti na funkcionalan i psihomotorički razvoj djeteta s DS na osnovi analize slučaja djevojčice koja pohađa prvi razred OŠ prije pojave epidemioloških mjera donesenih sukladno s pandemijom COVID-19, gdje je dijete bilo uključeno u redovni program Tjelesne i zdravstvene kulture u školi te pohađalo satove plesa i usporediti sa stanjem neposredno nakon pandemije. Naime, tijekom pandemije djetetu je bila smanjena tjelesna aktivnost, odnosno bila je manje tjelesno aktivno, nije pohađala redovnu nastavu koja obuhvaća i satove Tjelesne i zdravstvene kulture, te nije pohađalo satove plesa. Rezultati istraživanja ukazali su kako postoje razlike između stanja prije pojave mjera pandemije COVID-19 I nakon mjera. Iako razlike nisu velike, ipak postoje, i očituju se u motoričkim sposobnostima fleksibilnosti, koordinacije i repetitivne snage u korist stanja koje je bilo prije pojave mjera. Može se zaključiti kako je učinak tjelesne aktivnosti izuzetno veliki na cjelokupan psihomotorički i socijalan razvoj djeteta s Down sindromom. Stoga ga ne smijemo zanemariti već ga poticati na satovima Tjelesne i zdravstvene kulture i u izvanškolskim aktivnostima.
djeca ; genetski poremećaj ; hipotoničnost musculature ; tjelesna aktivnost ; motoričke sposobnosti ;
nije evidentirano
engleski
Physical Activity in Individuals With Down Syndrome – A Case Study
nije evidentirano
children ; genetic disorder ; hypotonicity of musculature ; physical activity ; motor performance ;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Kineziologija, Obrazovne znanosti