Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja (CROSBI ID 715333)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Topolovčan, Tomislav ; Maras, Nevenka
hrvatski
Teorijsko-metodološke dileme i mogućnosti obrazovne neuroznanosti u nastavi likovne kulture osnovnog obrazovanja
U radu su teorijsko-komparativnim pristupom analizirani, definirani i objašnjeni procesi poučavanja, učenja, nastave i obrazovanja s aspekta spoznaja obrazovne neuroznanosti. Prikazana su i metodološka obilježja istraživanja (obrazovne) neuroznanosti te kritički objašnjeno prenošenje tih spoznaja u odgojno- obrazovni teorijski, metodološki i praktični kontekst. Potom su objašnjena i konceptualizirana obilježja nastave likovne kulture. Naglasak je stavljen na konstruktivistička ishodišta metoda, strategija i pristupa učenju i poučavanju u nastavi likovne kulture kao i usmjerenost na razvoj učeničke kreativnosti. Na temelju analiza razvidno je da spoznaje neuroznanosti nisu neposredno razumljive u općem odgojno-obrazovnom kontekstu, a time ni u nastavi likovne kulture. Za njihovu razumljivost i primjenu u odgoju i obrazovanju potrebna su njihova tumačenja srodnih disciplina obrazovnih znanosti. Na tragu toga, ukazuje se na to da su strategije učenja usmjerenog na djelovanje, učenja istraživanjem, igrom, rješavanjem problema i suradnjom te individualizacija rada, aktivan odnos prema okolini, poticanje kreativnosti i uvažavanja razvojnih faza dječjeg razvoja karakterističnih nastavi likovne kulture upravo didaktičko-metodičke dobrobiti koje potvrđuje i obrazovna neuroznanost.
konstruktivizam, metode istraživanja, nastava likovne kulture, obrazovna neuroznanost, škola
nije evidentirano
engleski
Theoretical-Methodological Dilemmas and Possibilities of Educational Neuroscience in Teaching Visual Art in Elementary Education
nije evidentirano
constructivism, educational neuroscience, research methods, school, teaching visual art
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-157.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1st International Artistic and Scientific Conference – ACE
Balić, Šimrak A. ; Županić, Benić M. ; Bačlija, Sušić B.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-58-5
Podaci o skupu
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
predavanje
07.03.2019-09.03.2019
Zagreb, Hrvatska