Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike (CROSBI ID 715332)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačić, Marko ; Dražić, Ivan
hrvatski
Analiza učeničkog stava prema geometrijskim sadržajima u osnovnoškolskoj nastavi matematike
U ovom se radu prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja o stavu učenika prema važnosti geometrijskih sadržaja osnovnoškolskog kurikuluma matematike te njihovu afinitetu prema geometriji. Oba se konstrukta dovode u statističku vezu s različitim demografsko-didaktičkim karakteristikama učenika, a dobiveni rezultati koriste se u definiranju položaja geometrije kao bitne komponente kurikuluma osnovnoškolske matematike. Pokazuje se općenito zadovoljavajuća razina percepcije važnosti i afiniteta prema geometrijskim sadržajima, ali i zabrinjavajući trend negativne percepcije važnosti geometrije kao i pad afiniteta prema geometriji u starijim razredima. Također se dokazuje statistički značajna razlika u ekspresiji analiziranih konstrukata prema geografskoj lokaciji škole koju učenik pohađa te vrlo slab utjecaj međupredmetnih interakcija na analizirane konstrukte. Sve navedeno ukazuje da je pristup nastavnika geometrijskim sadržajima izrazito individualiziran te da geometrijski sadržaji često nisu prioritet, odakle proizlazi potreba za sustavnim redefiniranjem pristupa geometriji u sklopu kurikuluma osnovnoškolske matematike. Dodatno se analizira stav učenika prema korištenju informatičkih tehnologija u nastavi geometrije te praktične mogućnosti za popravljanje percepcije važnosti geometrije i afiniteta prema geometriji.
nastava geometrije, učenički stav, informatičke tehnologije, statistička analiza
nije evidentirano
engleski
Analysis of students' attitudes toward geometric content in elementary school mathematics
nije evidentirano
Geometry teaching, student attitude, ITK, statistical analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
211-222.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Gemoetrija u nastavi matematike
Gortan, Robert
Pula: Matematičko društvo "Istra"
978-953-56797-3-8
Podaci o skupu
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
predavanje
14.11.2019-16.11.2019
Pula, Hrvatska