Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula (CROSBI ID 448150)

Ocjenski rad | diplomski rad

Turina, Iva Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula / Vrana, Radovan (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2022

Podaci o odgovornosti

Turina, Iva

Vrana, Radovan

hrvatski

Krizno upravljanje u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru Gradske knjižnice i čitaonice Pula

Rad je osvrt na novonastalu pandemijsku situaciju koja je pogodila cijeli svijet te izravno utjecala na sve aspekte modernih društava pa tako i na rad knjižnica. Jedna od karakteristika ove pandemije je činjenica da je u današnjem svijetu količina informacija ogromna i dobrim dijelom netočna pa su se knjižnice, čija je jedna od zadaća da budu svjesne problema zajednice u kojima djeluju i da doprinose raspravi, našle u posebno odgovornoj situaciji gdje su s jedne strane bile dužne osigurati točne informacije i promicati znanje, a s druge strane biti otvorene prema svim skupinama u društvu i pružati slobodan pristup svim informacijama. Kako u takvoj situaciji djelovati na korist cjelokupnoga društva i raditi na učvršćivanju zajednice je samo jedno od pitanja na koja su knjižnice morale naći odgovor. Također, jedna od glavnih karakteristika knjižnica je i neposredan rad s korisnicima u samom prostoru knjižnice što u prvim tjednima pandemije nije bilo moguće, ali ipak se trebao pronaći način nastavka rada i ispunjenja barem temeljnih funkcija knjižnice. U radu se definiranjem i opisom uloga i zadaća narodnih knjižnica u zajednici, prema smjernicama krovne organizacije knjižnica International Federation of Library Associations and Institutions, ilustrira sva složenost rada u uvjetima pandemije i podcrtava odgovornost koju knjižnica ima u zajednici. Jedan od bitnih aspekata prevladavanja krize u kojoj se našao cijeli svijet pa tako i knjižnica je i krizno komuniciranje kojim je knjižnica nastojala pokazati zajednici da je i dalje dostupna kako ne bi izgubila povjerenje korisnika i prostor svog djelovanja u društvu. Nakon općenitog osvrta na krizno razdoblje i probleme koje je pandemija otvorila, u radu se predstavlja rad Gradske knjižnice i čitaonice Pula (u ostatku teksta pisat će Knjižnica), te njezin odgovor na pandemiju, od samoga lockdowna koji je uslijedio u ožujku 2020. godine, pa do ponovnoga otvaranja Knjižnice 27. travnja 2020. godine. Prikazuju se usluge koje je Knjižnica pružala korisnicima, kao i programi koji su se provodili nakon lockdowna, uz poštivanje tada propisanih epidemioloških mjera kako bi Knjižnica nesmetano nastavila s obavljanjem svojih temeljnih funkcija, a pridonoseći globalnoj borbi protiv pandemije i svih njenih negativnih aspekata.

krizno upravljanje, narodna knjižnica

nije evidentirano

engleski

Crisis management in time of the coronavirus pandemic: the case of City Library Pula

nije evidentirano

crisis management, public library

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58

24.02.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti