Faktorska analiza: primjena u marketingu (CROSBI ID 306462)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina
hrvatski
Faktorska analiza: primjena u marketingu
U ovom radu opisani su osnovni koraci faktorske analize, prednosti i nedostaci te znanstvena područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu s posebnim naglaskom na marketingu. Faktorska analiza je generički naziv za skup multivarijatnih statističkih metoda čiji je primarni cilj definiranje temeljnih struktura unutar matrice podataka. Faktorskom analizom otkrivaju se međusobne veze između velikog broja varijabli tako da se definira skup temeljnih dimenzija koje se nazivaju faktorima, a zatim se procjenjuje u kojoj je mjeri svaka varijabla objašnjena faktorom kojem pripada. Počeci faktorske analize datiraju još s početka 20. stoljeća, a veže se za istraživanja iz psihologije i psihometrike. Dva su osnovna tipa faktorske analize: eksploratorna i konfirmatorna. U radu su opisani koraci po kojima se provodi faktorska analiza. Na kraju rada dan je kratak pregled najvažnijih prednosti i nedostataka faktorske analize i kratak pregled znanstvenih područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu te postala jedna od važnijih tehnika. Dan je pregled različitih primjena faktorske analize u marketinškim istraživanjima.
faktorska analiza ; faktori ; rotacija faktora ; primjena faktorske analize u marketingu
nije evidentirano
engleski
Factor analysis: application in marketing
nije evidentirano
factor analysis ; factors ; factor rotation ; application of factor analysis in marketing
nije evidentirano