Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Faktorska analiza: primjena u marketingu (CROSBI ID 306462)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina Faktorska analiza: primjena u marketingu // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 3-4 (2011), 139-149

Podaci o odgovornosti

Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina

hrvatski

Faktorska analiza: primjena u marketingu

U ovom radu opisani su osnovni koraci faktorske analize, prednosti i nedostaci te znanstvena područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu s posebnim naglaskom na marketingu. Faktorska analiza je generički naziv za skup multivarijatnih statističkih metoda čiji je primarni cilj definiranje temeljnih struktura unutar matrice podataka. Faktorskom analizom otkrivaju se međusobne veze između velikog broja varijabli tako da se definira skup temeljnih dimenzija koje se nazivaju faktorima, a zatim se procjenjuje u kojoj je mjeri svaka varijabla objašnjena faktorom kojem pripada. Počeci faktorske analize datiraju još s početka 20. stoljeća, a veže se za istraživanja iz psihologije i psihometrike. Dva su osnovna tipa faktorske analize: eksploratorna i konfirmatorna. U radu su opisani koraci po kojima se provodi faktorska analiza. Na kraju rada dan je kratak pregled najvažnijih prednosti i nedostataka faktorske analize i kratak pregled znanstvenih područja u kojima je faktorska analiza našla svoju primjenu te postala jedna od važnijih tehnika. Dan je pregled različitih primjena faktorske analize u marketinškim istraživanjima.

faktorska analiza ; faktori ; rotacija faktora ; primjena faktorske analize u marketingu

nije evidentirano

engleski

Factor analysis: application in marketing

nije evidentirano

factor analysis ; factors ; factor rotation ; application of factor analysis in marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3-4

2011.

139-149

objavljeno

1846-6699

1846-6656

Povezanost rada

Ekonomija