The influence of initial status of motor abilities on the learning of motor knowledge in rhythmic sports gymnastics (CROSBI ID 100622)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Miletić, Đurđica ; Srhoj, Ljerka ; Bonacin, Dobromir
engleski
The influence of initial status of motor abilities on the learning of motor knowledge in rhythmic sports gymnastics
Relacije rezultata nekih motoričkih testova o inicijalnom statusu s uspješnošću u ritmičko - športskoj gimnastici (RSG) nakon šestomjesečnog procesa učenja istraživane su na uzorku od 100 učenica u dobi od jedanaest godina. Motorički testovi za procjenu koordinacije, realizacije ritmičkih struktura, ravnoteže, fleksibilnosti, brzine frekvencije pokreta, eksplozivne i repetitivne snage sačinjavali su prediktorski sustav, dok su kriterijske varijable predstavljale tri ritmičke kompozicije koje se službeno primjenjuju pri državnim takmičenjima kategorije djevojčica u obveznom višeboju RSG. Najznačajnije korelacije s uspješnim izvođenjem kompozicija RSG zabilježene su kod testova fleksibilnosti, snage i koordinacije u ritmu, a osobitu prediktivnu vrijednost kod kompozicija s rekvizitima ima test brzine frekvencije pokreta nogu (MBFTAZ). Dobivene informacije mogu se koristiti pri selekciji, a što je još važnije, u trenažnom procesu za razvoj onih motoričkih sposobnosti koje pokazuju najviše korelacije s izvedbom.
rhythmic sports gymnastics; motor tests; performance
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano