Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga operativnog razumijevanja u izgradnji cjelovite mreže geometrijskih koncepata i procesa (CROSBI ID 715248)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Antunović-Piton ; Branka Uloga operativnog razumijevanja u izgradnji cjelovite mreže geometrijskih koncepata i procesa. 2022

Podaci o odgovornosti

Antunović-Piton ; Branka

hrvatski

Uloga operativnog razumijevanja u izgradnji cjelovite mreže geometrijskih koncepata i procesa

Iz osobnog nastavnog iskustva i rezultata obrazovnih istraživanja, znamo da učenici često imaju velikih teškoća s razumijevanjem i uporabom geometrijskih koncepata i procesa. Jedan od glavnih uzroka je u nemogućnosti koordinacije različitih vrsta procesa pri ‘čitanju’ geometrijskih figura, poput vizualizacije, konstrukcije te analitičko-deduktivnog zaključivanja. Ti su procesi povezani s različitim vrstama kognitivnog razumijevanja geometrijskih figura: od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. Pri matematičkoj obradi važno je sekvencijalno, diskurzivno i operativno razumijevanje geometrijskih figura, a najkompleksnije među njima je operativno. U ovom radu poseban se naglasak stavlja na operativno razumijevanje geometrijskih figura, jer je ono važno u procesu rješavanja problema, kao i u procesu dokazivanja. Ukoliko operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, unatoč korištenja diskurzivnog razumijevanja, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te korištenje formula i danih alata bez promišljanja. Stoga je, uz druga kognitivna razumijevanja, važno razvijati i njegovati znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema ili procesu dokazivanja. Uvažavanjem svih navedenih procesa te cjelovitim, kvalitetnim i refleksivnim pristupom nastavi geometrije nastavnik može razumijeti načine na koje učenici promišljaju te ih potaknuti ka uspješnoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa.

razumijevanje geometrijske figure, geometrijsko mišljenje, heuristička uloga, vizualizacija

nije evidentirano

engleski

The role of operative apprehension in building a comprehensive network of geometric concepts and processes

nije evidentirano

geometric figure apprehension, geometric thinking, heuristic role, visualization

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Stručni kolokvij, Osijek

pozvano predavanje

22.02.2022-22.02.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano