ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA (CROSBI ID 715195)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Fajdetić, Andrea ; Livić Kozina, Iva ; Bukač, Mirela
hrvatski
ETIČKI IZAZOVI EDUKACIJSKIH REHABILITATORICA U POSTUPKU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJECE/UČENIKA S CILJEM PREDLAGANJA PRIMJERENE PODRŠKE U TRANZICIJI ILI TIJEKOM OŠ OBRAZOVANJA
Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja sastavni je i obvezni dio tranzicije u sustav obveznog osnovnog odgoja i obrazovanja i osiguranja primjerene podrške tijekom školovanja. Propisan je Pravilnikom o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta učenika te sastavu stručnih povjerenstava (NN 67/2014). Tijekom pregleda procjenjuje se stupanj razvoja komponenti psiho-fizičkog razvoja djeteta/učenika, što je složen i kompleksan proces. Edukacijske rehabilitatorice obrazovanjem u području edukacijske rehabilitacije stječu jedinstvene interdisciplinarne kompetencije važne za utvrđivanje psihofizičkog stanja. One omogućuju učinkovite, prije svega, teškoćama primjerene strategije i metode procjene djece s teškoćama. Kao stručnjakinje za odgojno obrazovno uključivanje (inkluziju), edukacijske rehabilitatorice ključne su članice Stručnog povjerenstva Škole i ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja. Edukacijska rehabilitatorica, tijekom postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja, predlaže programsku i profesionalnu potporu prije i za vrijeme školovanja. Osobit doprinos radu Povjerenstva Škole vidljiv je u pravovremenom osiguranju razumnih, teškoćama primjerenim strategijama podrške kada se razvojna odstupanja uoče i identificiraju. Nadalje, profesionalne kompetencije omogućuju pružanje specifične psihosocijalne podrške roditeljima/skrbnicima tijekom postupka te stručno i istovremeno roditeljima razumljivo informiranje i tumačenje mogućnosti programske i profesionalne podrške i dr.Značajno je osvijestiti moguće etičke izazove u radu. Čini se da značajni profesionalni i etički izazovi sa kojim se najčešće susreću Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije Primošten, 14. - 17. listopada 2021. 35 edukacijske rehabilitatorice proizlaze iz njihovih dualnih uloga u sustavu koje uključuju procjenjivanje i davanje stručnog mišljenja u odnosu na psihofizičko stanje djeteta te osiguravanje optimalnih uvjeta za inkluzivno obrazovanje (neposredna podrška obitelji i djetetu). Etički izazovi tijekom postupka proizlaze i iz samih profesionalnih zadaća. Izazov je prikupiti sve relevantne i za postupak procjene važne informacije o funkcioniranju djeteta, tijekom procjene i postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja biti otporan u odnosu na pritiske s ciljem utjecaja na autonomno mišljenje člana Povjerenstva, a istovremeno graditi suradničke/partnerske odnose s roditeljima. Čini se da dodatni etički izazovi u postupku proizlaze i ; 1. nedovoljno jasno definirane uloge profesionalaca drugih struka izvan sustava obrazovanja i stručnjaka koji nemaju ostvarene temeljne formalne preduvjete za predlaganje primjerenih oblika programske i profesionalne podrške ; 2. obrazovnih politika i strategija ureda državne uprave u županiji za poslove obrazovanja ; 3. uloge i funkcije drugih obrazovnih ustanova pri sustavima zdravstva i socijalne skrbi. Ovo izlaganje će višedimenzionalno razmatrati funkciju i ulogu stručnjaka edukacijskih rehabilitatora kao članova Stručnog povjerenstva i stručnih suradnika u redovitoj osnovnoj školi te s ulogama povezanih etičkih i profesionalnih izazova.
etički izazovi, edukacijska rehabilitacija, postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta/učenika
nije evidentirano
engleski
Ethical challenges of education and rehabilitation professionals during process of determining psychopsysical condition of children/pupils aiming proposing adequate support in transition or during elementary school education
nije evidentirano
ethical challenges, educational rehabilitation, assessment of psychophysical condition of child/pupil
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-64.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije
Zupanc, Antun
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske
978-953-58871-4-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096