Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj: pregled literature (CROSBI ID 306205)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sablić, Marija ; Migles Andrea ; Rajić, Višnja
hrvatski
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj: pregled literature
Interkulturalizam kao znanstveni i praktični pristup kulturnoj raznolikosti podrazumijeva pozitivan i aktivan odnos između skupina i pojedinaca koji se međusobno razlikuju prema određenim obilježjima (nacionalne, etničke, rasne, religijske, spolne i druge razlike). U ostvarivanju ideje interkulturalnosti značajnu ulogu ima odgojno-obrazovni sustav. Odgoj i obrazovanje za interkulturalnost predstavlja model poučavanja koji uključuje stvaranje konstruktivnoga dijaloga, razumijevanje različitih kultura, jednakopravnost svih građana te slobodno formiranje identiteta. Cilj je rada pružiti sustavni pregled domaće znanstvene i stručne literature o interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj. U radu se razmatra teorijsko određenje interkulturalizma i bliskih mu pojmova, kao i interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju. Sustavnim pregledom literature analizirano je 28 radova koji sadrže relevantne informacije i spoznaje o istraživanoj temi. Budući da radovi razmatraju različita područja interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u svrhu preglednosti i analize podijeljeni su u nekoliko područja: Interkulturalna kompetencija, Interkulturalizam u nastavi, Interkulturalni kurikul, Interkulturalna i osjetljivost i socijalna distanca te Interkulturalizam u nastavi glazbe.
identitet, interkulturalizam, interkulturalni pristup, odgoj i obrazovanje, sustavni pregled literature
nije evidentirano
engleski
Interculturalism in Croatian Education: Literature Review
nije evidentirano
identity, interculturalism, intercultural approach, education, systematic literature review.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23 (4)
2021.
1293-1322
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v23i4.4314